Hallo! - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu Hallo! - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu

Hallo!

Blijf op de hoogte en volg

14 Maart 2013 | Verenigde Staten, Auburn

Hee allemaal!

Laatste 2 weken waren erg druk. Het einde van het kwartaal komt er aan en dus komen alle leraren met "leuke" opdrachten zoals het geven van een presentatie, het maken van een werkstuk enz. Mijn hostmoeder was er in het begin van de maand een paar dagen tussenuit. Het was wel een beetje rustiger zonder haar. Mijn huisgenoten en ik hadden een soort van afspraak dat we beneden zouden studeren. De eerste 2 dagen na de afspraak zaten we gezellig met zn alle op de bank met de laptops voor ons, maar na die 2 dagen ging iedereen naar zijn kamer. Erg jammer, want voor mij is dat een extra motivatie om mijn huiswerk goed te doen. Ik ben hard aan het zoek naar werk, zowel hier als in Nederland voor de vakantie. Heb al een aantal keer mijn papieren ingestuurd maar tot nu toe nog elke keer te horen gekregen dat ze al vol zitten. (Ik denk dat ze niet echt vol zitten maar het feit dat ik niet voor een sollicitatiegesprek kan komen zal wel van groter belang zijn).
Afgelopen zaterdag ben ik met mama Tracy en Angela naar Seattle geweest. Ik heb met mijzelf afgesproken dat ik geen cent meer uitgeef, dus voor mij was het gezellig windowshopping. Tracy had voor mij een knoppers koek gekocht, daar was ik blij mee!! HIHI.
Zondag ben ik met mijn gastgezin wezen zwemmen. Het was echt lekker, even trainen.
Maandag ben ik met Alvin mee gaan zwemmen. En niet zomaar zwemmen. Om 5 uur opstaan en om 5.45 in het zwembad liggen. Het was een goede training. Na de training zijn we donuts gaan halen. JAMJAMJAM HIHI.
Dinsdag was een lange dag. Eerst een aantal uur school, daarna 2 uur werken en dan nog een uur vergadering. Lang maar het geeft wel een voldaan gevoel.
Vandaag weer vroeg opgestaan. Alvin ging met gewichten aan de gang en ik ging weer een uurtje zwemmen. Toen naar school gelopen (dat doe ik overigens elke dag, kan ik weer 1,25 voor een enkeltje besparen). 2 uurtjes school gehad en daarna weer terug gelopen.
Voor het geval iemand het nog niet weet: ik ben hard aan het sparen om een 2e jaar hier te blijven. Ik heb de aanvraag voor studiefinanciering op de bus gedaan en moet nu dus wachten of ze het gaan vergoeden of niet. Ik moet ongeveer 2500 dollar per kwartaal zelf bijdragen! Het wordt dus hard werken maar voor mij is het het waard!

Oh, en ik kan hier geen foto's meer kwijt dus post ik mijn foto's nu op een andere site:

http://www.flickr.com/photos/94060644@N06/

Dear English speaking friends!

This is my blog about my stay in America. There were a lot of people who asked me if I can write it in English instead, but I have some family members and friends who can't speak English that well. If you follow me on facebook you probably read most of the stuff what I post here, but special for you I'll post it here again ^^.
Well. I am very busy lately with work, school and my family. All the teachers come up with the awesome idea to give a lot of homework and assignments because we, the students, like to do a lot of stuff at home...
Last Saturday I went with my mum Tracy and Angela to Seattle. I enjoyed it really much! It was a shame that I wasn't able to buy anything because I am saving to stay next year. Yes, I try to stay, a part of the tuition might get payed by the government (if not, I am not able to stay) but the rest of the amount I have to pay myself. So I window-shopped in stead of normal shopped. Nice too.
Sunday I went swimming with my hostfamily and Angela. It was fun and good to work out.
Monday I decided to go exercising again. The alarm on 5 and swimming at 5.45! It was really early but good.
Tuesday was a long day. Had to go to school for a long time, had to work 2 hours and after that I had a meeting. It was busy but good. :)
Today was early again. I went again for a workout at 5 so I stay healthy. HIHI.

Well, I hope I was able to show more of my life and hope that my English speaking friends read it. ^.^ HIHI

  • 14 Maart 2013 - 13:46

    Oma Ina:

    Hallo lieve Kiki

    Leuk weer wat telezen en het is heel fijn dat het goed met je gaat en de foto"s
    heb ik ook bekeken heel leuk .
    Ik vind dat je goed uit ziet en zwemmen is heel goed ik ben heel benieuwd hoe het gaat met de
    beurs of je die krijgt wat zou ik je graag willen zien en een knuffel geven maar dat komt
    goed denk ik .

    Hier heeft het weer gesneeuwd en het was koud maar ja het zal wel weer voorjaar worden
    nogmaals bedankt en ik mail je weer gauw een dikke knuffen Oma

  • 24 Maart 2013 - 23:14

    Jan Pieter:

    Lieve Kiki, eindelijk weer eensi een bericht van mij/ons he ! We leen jouw verslagen en via Diana hoor ik jouw ervaringen op facebook. Wat vind ik het leuk dat je het naar je zin hebt ! Geweldig dame. Ik ben trots op je dat je hebt doorgezet toen je het lastig had in het begin. Je ziet wat voor moois het je heeft gebracht. Dit neemt niemand je ooit meer af en je zult zien dat je deze ervaringen de rest van je leven zullen vormen.

    Begreep dat je langer wilt blijven wow dat had ik niet verwacht en ik kan me voostellen dat het lastig voor jou en jouw familie is als je beslissingen straks moet nemen. Was San Francisco leuk by the way. Wij vonden het een geweldige stad. Wat relaxed en wat een mooie stad. Hadden wij wel willen wonen. Begreep dat jouw vader misschien nog naar je wilt komen in The USA. Heb je ook veel contact met locals en andere Amerikaanse families. Het is nog steeds berekoud voor tijd van het jaar, hoe is het bij jou ?

    Spreek jouw ouders en Willemijn en Wijnand met Pasen weer en hoop dat ik dan test van je kan horen. Succes en geniet ervan Kiki, groetjes Jan Pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 29568

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 Maart 2013

College in Amerika

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: