Dat is lang geleden - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu Dat is lang geleden - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu

Dat is lang geleden

Blijf op de hoogte en volg

02 Mei 2013 | Verenigde Staten, Auburn

Dag lieve mensen!

Het is al bijna 2 maanden geleden dat ik een laatste update heb geschreven. Ik ben momenteel heel druk en dus vergeet ik nog wel eens om een verslagje te typen....

De week na mijn laatste verslag had ik "finals" dat zijn de laatste examens. Ik heb ze gelukkig niet helemaal verknalt en ben geëindigd met een 3.9 voor Duits, een 3.4 voor Lezen en een 2.9 voor Schrijven. Ik ben er best tevreden mee.

22-25 Maart ben ik met Marie, Koki, Joel en Kim naar San Francisco gegaan. Dat is een geweldige stad!
22 Maart: Marie en ik zijn vroeg vertrokken naar het vliegveld. Om 9 uur zou het vliegtuig vertrekken. Toen we in de gate zaten te wachten zagen we ontzettend veel mensen in een shirt van de "Sounders" (het voetbal team van Seattle) lopen. Tot onze verbazing zaten we met het hele voetbalteam in het vliegtuig. Dat vonden Marie en ik niet heel erg hoor! Toen we in SF geland waren hebben we de "Bart" naar het centrum van de stad genomen. Marie had een kaartje op haar telefoon hoe we naar het hotel moesten lopen. Dat was me een avontuur! We waren 1 straat van het centrum verwijderd en we zaten in het daklozen gedeelte. Er zaten en lagen daar heel veel mensen, voornamelijk donker, op de straat. Het stonk ongelofelijk en we kregen een aantal keer reacties van mannen. We waren ongelofelijk bang maar daar kwamen we in het hotel pas achter van elkaar. Gelukkig was er niets gebeurt. We hebben de koffers in het hotel neergezet en hebben even een half uurtje gerust. Toen zijn we met Kim, Koki en Joel naar Pier 39 gegaan. We hebben daar naartoe een "cable car" genomen (een tram wat zeer typisch is voor SF). We hebben daar even rondgekeken en hebben daar even iets gegeten.
23 Maart had ik met Esther afgesproken. We zouden elkaar op pier 39 zien maar omdat we lang in de rij moesten wachten voor de cable car zagen we Esther daar al. :D. We hebben ontbeten in "Bourdin Bakery" een bakkerij die door Diana aangeraden werd. Het was echt super lekker, heel anders dan echt Amerikaans brood. Na pier 39 zijn we naar China town gegaan. SF heeft de grootste China town van de wereld buiten China. Het was daar echt smerig! Toen zijn we op de cable car gestapt en zijn doorgereden naar het winkelcentrum. We hebben daar even lekker geshopt en 's avonds wat gegeten. Ik ben daar een beetje dom geweest omdat ik mijn bankpas op de tafel heb laten liggen. Die nacht was Koki's verjaardag. We wilden ergens even wat gaan eten na 12en maar bijna niets was meer open. We zijn uitgekomen bij een grease achtig restaurant met heerlijke milkshakes! Dat was het zoeken wel waard!
24 Maart hebben we fietsen gehuurd om over de Golden Gate Bridge te fietsen. Dat was echt leuk! Ik deelde een tandem met Marie, Joel had een eigen fiets en Koki moest een tandem delen met Kim omdat ze nog nooit op een fiets gefietst had... (van haar werd ik wel moe hoor, het voelde alsof je een kind mee had op reis). Onderweg hebben Marie en ik ontzettend moeten lachen omdat Koki hard aan het fietsen was maar Kim had haar voeten van de trappers gehaald omdat ze na 10 meter fietsen uitgeput was. We zijn de brug overgestoken en na de brug een flink stuk naar beneden gereden om een dorpje te bezoeken. Daarna moesten we dat hele stuk weer naar boven! En we hebben het gehaald hoor, zonder af te stappen. Daarna waren we helemaal uitgeput!
25 Maart was alweer de laatste dag. 's Ochtends vroeg zijn Marie, Kim en ik naar Alcatraz geweest, dat is een oude gevangenis waar de beruchtste criminelen zaten. We hebben daarna nog even met Esther afgesproken en zijn naar het winkelcentrum gegaan om te kijken of mijn kaart daar nog was. En gelukkig is er iemand zo eerlijk geweest om het netjes bij de beveiliging af te leveren. Yeey! We hadden een laat vliegtuig terug naar huis en gelukkig kon Alvin ons oppikken.
26 Maart was de eerste dag van de oriëntatie voor nieuwe studenten. Er waren voor ik weg ging al een vader en dochter bij ons aan het logeren. Toen ik thuis kwam logeerden de moeder van Gavin en Gavin's broers bij ons. Dat was best gezellig. Maar ik moest om 7 uur 's ochtends al op school zijn voor instructies. Ik was enorm moe en ziek aan het worden maar vorige oriëntatie wist ik niet dat ik er moest zijn en was ik ziek dus kon ik nu niet nog een keer weg blijven. Het was een lange maar leuke dag. Ik heb veel nieuwe studenten leren kennen en heb veel lol gehad met mijn collega's.
27 Maart moest ik weer vroeg op school zijn. Een drukke maar leuke dag gehad, en mijn gezondheid ging weer wat achteruit... 's Avonds hadden we een welkoms feestje voor de nieuwe studenten uit Singapore. Heb daar aardige mensen leren kennen. Halverwege het feestje zijn Janet, Dream, Angela en ik naar de supermarkt gegaan om een cadeautje voor Bryan te kopen.
28 Maart was CORE, een kamp voor nieuwe studenten. Daar had ik me voor aangemeld als vrijwilliger. Het was ontzettend leuk maar ook heel erg vermoeiend. Heb veel lol gehad met de nieuwe studenten en mijn collega's. Bryan was vandaag jarig. We hadden als huisgenoten een cadeautje gekocht en voor de deur gezet. Toen Bryan 's ochtends de deur van zijn slaapkamer uitkwam heeft hij 5 minuten staan schreeuwen dat het precies was wat hij wilde hebben. Erg leuk!
29 Maart zijn we terug gekomen van CORE. Ik was heel moe maar heb tot na 12en met Angela en Tracy zitten praten over van alles en nog wat. Het was heel interessant maar het is niet zo slim om laat op te blijven als je gezondheid niet zo mee werkt.
30 Maart ben ik 's ochtends vroeg met Alvin, Tracy, Gavin en een van zijn broers gaan hardlopen. Gavin en ik waren na 5 minuten moe en zijn terug gelopen. Later ben ik met het gezin en Gavin's familie gaan golfen. Golven is echt erg leuk! Alle meiden hadden een polo aan. Toen we thuis waren zijn een aantal van de mensen doorgereden naar de schietbaan, maar ik had daar geen zin in. Toen heb ik maar een appeltaart gebakken. Veel leuker dan schieten.
31 Maart was de laatste dag van de vakantie. De zon scheen heerlijk dus ik ben daar even een half uurtje in gaan liggen. Dat had ik beter niet kunnen doen. Mijn benen waren helemaal rood en deden zo verschrikkelijk veel pijn! We hebben er citroen, olie, azijn en eiwit op gesmeerd om de pijn te verminderen. Hielp niet zo veel. De pijn bleef nog 5 dagen...
1 April. De eerste dag van het kwartaal. Ik had me ingeschreven voor Biologie 100, Duits 3de level, Antropologie 100, en Wiskunde 072. Duits bleek niet door te gaan omdat er niet genoeg aanmeldingen waren. Ik was niet tevreden met het wiskunde niveau, dus deed ik 's ochtends vroeg een test om een level omhoog te komen. Dat was gelukt! Dus ik probeerde me in te schrijven voor wiskunde 097, maar dat was allemaal al vol. Dus ik naar de advisor om te vragen wat ik moest doen omdat ik alleen maar voor biologie en antropologie ingeschreven was, dus voor 10 credits dus niet legaal in het land. We zagen dat er in Engels 101 nog een plaatsje vrij was dus heb ik me daar voor ingeschreven. Ondertussen was er al zoveel tijd verloren gegaan dat ik Engels en Antropologie gemist had.
2 April kon ik wel naar alle klassen. Mijn Engels docent geeft heel interessant les. We moeten sprookjes lezen en die helemaal ontleden. Mijn Antropologie ging niet door, maar goed, ik kan wel vertellen dat ik er de volgende dag achter kwam dat mijn docent een hele prettige stem heeft om naar te luisteren, en hij verteld heel interessant. Mijn Biologie docent is iets te streng, dat is wel jammer. De lesstof is niet over het onderwerp dat ik het interessantste vind van bio. 's Avonds hadden we "hot pot" thuis. Dat heb ik al eerder gedaan, met de pan waar je je eigen eten in gooit. Het was heel lekker!
3 April ben ik voor de zoveelste keer naar International Program gegaan. Ik ben daar nog nooit zoveel keer geweest in een week, maar ik had echt even advies nodig over school enzo.
5 April was ik ziek. Het is niet wenselijk om de eerste week ziek te zijn, maar ik voelde me zo beroerd en nam toch geen informatie op tijdens de les. De hele dag heb ik in mijn bed gehangen en geprobeerd uit te zieken.
6 April zou ik met de Seattle trip mee gaan voor de nieuwe studenten. Ik heb de keuze gemaakt om met toch ziek te melden. Ik was nog steeds niet beter. 's Avonds kreeg ik een collega op bezoek. Ze hadden 2 grapefruits gekocht voor mij om beter te worden, zo lief! Ik had met Angela de Aristocats gekeken, we zaten te smelten voor de computer...
De hele week voelde ik me nog zeer ziek maar ben toch naar school gegaan om niet teveel achter te lopen. Ik was even naar de dokter geweest om er zeker van te zijn dat ik geen ziekte had. Omdat het avond was, was het lab gesloten. Er was een verpleegster die wel even bloed kon afnemen...... Nooit meer bij dat mens! Ik heb nog nooit een verpleger gehad die bij mij mis geprikt heeft, ik krijg altijd te horen dat ik bij de groep mensen zit met de beste prikaders. Maar dat mens kwam binnen en ik dacht al: dit gaat hem niet worden. Maar ja, ik nog wel heel aardig doen. Prikt ze me, komt er niets uit. Toen stak ze de naald nog maar wat dieper in mijn arm, nog niets. Toen drukte ze het buisje er nog maar eens wat beter in, dat werkte maar voor een half buisje.... Ze vroeg zich af of het genoeg was maar haalde de naald er toch maar uit.. Toen ze nog eens in de papieren keek zag ze dat ik 2 buisjes nodig had.......... AAAARRRGG! Dus probeerde ze mijn andere arm maar even. Ze stak 2 mm naast mijn ader.... De trut. Ze gooide dat ene buisje met bloed maar weg omdat dat beter zou zijn. Dus moest ik de volgende dag terug komen. Die man kon mij met 1 prik prikken en vond het erg merkwaardig dat die andere vrouw het niet eens goed kon doen. In deze week was Alvin ook weer op zakenreis gegaan. Erg jammer, hij blijft weg tot 15 mei.
12 April zou ik met een van de advisors gaan paardrijden op haar paard. Het was jammergenoeg te hard aan het regenen om een goede tocht te maken dus gaan we het een andere keer doen. :D
13 April was ik met En Ning, een nieuwe student uit Singapore, naar het winkelcentrum geweest. Dat was ontzettend gezellig. Het is echt een lief meisje die echt niet geïnteresseerd is in alcohol, dus daar heb ik dan een maatje in. :). Daarna zijn we naar een hot pot op de campus gegaan, erg leuk met gezellige mensen.
16 April was er tijdens mijn pauze een optocht van een club op school. We zijn over de campus gelopen zonder schoenen om de armoede in de wereld te laten zien. Erg leuk.
17 April had ik een mailtje gekregen dat ik door de eerste ronde heen was voor een baan. Ik was echt super blij omdat ik die baan echt nodig heb om mijn lesgeld te betalen.
18 April had ik mijn sollicitatiegesprek. Het ging niet zo super goed want ik was best zenuwachtig. Gelukkig kende ik 2/3 mensen die moesten beoordelen dus had ik er wel wat vertrouwen in. Na het sollicitatiegesprek ben ik naar de chiropractor geweest. Ze hebben daar foto's van mijn rug gemaakt en zagen dat het helemaal scheef stond dus ze gaan me behandelen. Daarna had Tracy gevraagd of ik een uurtje op de jongens kon passen, en dat kan natuurlijk wel. Alle studenten waren weg dus had ik alleen met de jongens gegeten. Ze waren zo ontzettend lief en waren over alles aan het praten, zelf over dingen die ik niet zo nodig had hoeven weten, maar daar zijn het kinderen voor.
19 April was mijn lieve zusje jarig, jammer genoeg kon ik het niet met haar vieren... Ik heb haar verjaardag lekker met vrienden in Portland gevierd. We zijn al om 6 uur vertrokken en hebben daar veel plezier gehad.
20 April, de dag waar ik zo lang naar uitgekeken heb. Mijn vader kwam die dag aan om een weekje te blijven. Ik had 's ochtends appeltaart gemaakt. Er was op dat moment een advisor bij ons thuis om Angela's I20 te laten tekenen zodat ze op zondag mee kon naar Canada. Dus toen papa voor de deur stond was het een gezellige bedoeling. We hebben de spullen boven gezet en zijn naar het bos gereden om daar even met zn 2en te wandelen. Daarna zijn we even over het school terrein gelopen waar papa erg van onder de indruk was. Toen zijn we de campus even gaan bezichtigen en naar huis gereden omdat papa erg moe was.
21 April zijn we 's ochtends om 7 uur al in de richting van Vancouver vertrokken. Het is een enorm mooie stad met een aantal oudere gebouwen. Het doet wat Europees aan omdat er niet zoveel hoogbouw is als in Amerika. Op de terugweg zijn we even bij een outlet centrum gestopt om goedkoop schoenen te halen voor Willemijn.
22 April was mijn 18e verjaardag! Het was echt super! Veel felicitaties en een aantal cadeautjes gehad. Ik moest wel gewoon naar school dus papa is in de bibliotheek gaan werken. We gingen na school naar de eerste behandeling van de chiropractor. Toen we thuis kwamen was Gavin steak (biefstuk) aan het bakken omdat ik daar zo van hou en Tracy dat nooit goed kan bakken (zegt ze zelf). Echt heerlijk!
23 April kreeg ik te horen dat ik aangenomen was als Peer Mentor. Ik was daar heel erg blij mee omdat dat betekend dat ik al het werk voor volgend jaar rond heb en alleen nog moet wachten om de studiefinanciering. 's Avonds zijn we met Angela, Dream, Tracy en de jongens naar "Korean Barbecue" gegaan. Dat is iets waar Korea om bekend staat. Er is een barbecue in het midden van de tafel en daar leg je vlees op en dat smaakt echt goed en is zeer gezellig.
24 April had ik een meeting voor mijn werk waarin we uitleg kregen over wat het werk inhoud enzovoorts. Ik heb echt zin om aan het werk te gaan.
25 April was ik vroeg uit dus zijn Papa en ik naar Seattle gereden. Omdat we een afslag hadden gemist gingen we eerst naar de university of washington. Een van de topuniversiteiten in Amerika waar een heleboel van mijn vrienden naar toe willen gaan na college. De bieb was erg mooi en het voelde daar erg Europees omdat de mensen slank en goed gekleed waren. Daarna zijn we doorgereden naar het centrum van de stad en hebben "Pike Place Market" gezien, een kopje koffie gedronken in de eerste Starbucks, een broodje gehaald bij de beroemde Russische bakker en de stad ingelopen. (deze zin is grammaticaal een ramp, maar je begrijpt wel wat ik bedoel). Na de stad zijn we doorgereden naar het winkelcentrum en hebben daar nog een paar schoenen voor Willemijn gehaald.
26 April had ik na school nog een meeting. Ik heb papa daar mee naar binnen genomen omdat ik deze meeting echt niet over mocht slaan... Na de meeting zijn we snel weer naar huis gereden om wat dingen voor te bereiden voor mijn feestje. Het was erg leuk! Ben en Joel (2 jongens) hadden eerst de nagels van een aantal meiden gelakt en daarna hadden ze hun eigen nagels onder handen genomen. Het eten was lekker en toen ik even met iemand aan het kletsen was kreeg ik opeens blauwe topping van een cupcakje in mijn gezicht gedrukt. Dank je wel Ben...... Ik heb de blauwe topping van een ander cakeje gepakt en ben hem achterna gegaan. Hij heeft zichzelf 30 minuten in de badkamer opgesloten.... Ik heb veel leuke cadeaus gehad van iedereen en ben echt heel erg verwend.
27 April moest ik alweer afscheid nemen van Papa. Ik dacht dat het wel makkelijk zou worden, dus niet. We zijn 's ochtends bij een typisch Amerikaanse ontbijtplek iets gaan eten. Papa en ik deelden een hele plaat. We konden het met zn 2en lang niet opeten... Daarna zijn we een donut gaan halen, een voor papa en een voor mij voor de lunch. Toen zijn we naar huis gereden om zijn spullen in de auto te zetten en heb ik hem nog heel lang geknuffeld. Ik begon te janken joh! Toen papa weg was had ik de donut op een schaaltje gelegd en mijn naam erop geschreven zodat ik het later kon eten. Ben toen naar bed gegaan omdat ik zo moe was van alle emoties. Toen ik wakker was en de donut wilde eten zag ik dat het weg was en de jongens herhaalden een aantal keer heel vrolijk dat ze het opgegeten hadden. Ik lag te huilen op de grond. Die dag kon ik echt niet stoppen met bleren en ben al om 7 uur naar bed gegaan.
28 April heb ik nog steeds niet veel kunnen doen. Door emoties was ik nog steeds best moe maar toch heb ik 2 wasjes gedraaid en mijn kamer opgeruimd.
29 April, de dag dat je wist die zou komen is eindelijk hier. De wisseling van de troon. In Nederland op de 30e maar hier was het nog de 29e. Ik was om 7 uur gaan slapen om om 11 uur weer wakker te worden. Een jaar of 10 geleden heb ik al gezegd dat ik op de dam zou staan als het zou gaan gebeuren en toen de abdicatie bekend werd heb ik serieus erover nagedacht om naar huis te gaan. Ik was daar zo boos, verdrietig en teleurgesteld over. Maar ja, daar kon ik op dat moment niets meer aan veranderen. Ik heb de hele nacht gekeken en ben heel blij met onze nieuwe koning. Hoop dat ik hem ooit een keer persoonlijk kan ontmoeten.
30 April ben ik helemaal in het oranje (oranje broek en trui) naar school gegaan. Heb flink wat gelach om me heen gehoord maar dat bomt me niet. Heb aan heel veel mensen trots kunnen vertellen dat het koninginnedag is en dat dit een traditie is en dat we eindelijk een koning hebben. Voor mij was dat echt heel bijzonder omdat ik het erg leuk vind om over Nederland, mijn vaderland, te vertellen. :D
1 Mei Hiep Hiep Hoera, Floris is 5 jaar! Op school heb ik mijn kleine grote neef even gebeld, was echt super om ze even te kunnen zien! Ik heb daardoor weer heel veel zin gekregen om naar NL te gaan (zag ik eerder heel erg tegen op). Heb een van de advisors een stroopwafel gegeven omdat ze op Facebook een keer had gepost dat ze die zo lekker vindt. Heb ook mijn papierwerk voor mijn baan moeten inleveren dus ben vanaf vandaag echt in dienst. Nu ga ik lekker slapen want het is al 11 uur geweest. Welterusten Nederland, tot morgen!

PS: Hier is de site waar ik mijn foto's voortaan op zet. Dat werkt voor mij wat makkelijker. http://www.flickr.com/photos/94060644@N06/

  • 02 Mei 2013 - 10:16

    Oma Ina:

    Lieve Kiki

    Wat een lnge update maar heel leuk om weer telezen ik heb ook een mailtje naar je gestuurd
    heb je dat al gelezen ?
    Ik ben heeeeeel blij dat je weer eens zie ik verlang er erg naar heb heimwee naar je
    weet je maar jij heb het naar je zin en dat is heel belangrijk .

    Wat zielig van je donuts .

    Alles loopt mooi uit en de tuin is weer mooi vandaag laat de zon het afweten maar ja.
    Wat was het mooi he op de TV met de troons wisseling het was op de tv het beste
    tezien

    Je Papa is heel trots op je hoor ! Ik heb ook je foto"s bekeken .
    Verder een hele dikke knuffel en kus Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 29554

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 Maart 2013

College in Amerika

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: