Weer eens een update - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu Weer eens een update - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu

Weer eens een update

Blijf op de hoogte en volg

11 Januari 2014 | Verenigde Staten, Auburn

Hallo allemaal!

Het is lang geleden dat ik weer eens iets van mijzelf heb laten weten…
Een nieuw kwartaal is weer begonnen, dit kwartaal heb ik de volgende vakken:
Math 097, een wiskunde voor lagere levels. Ik verveel me dood in die klas, maar door een lage score bij een plaatsingstest kon ik op dat moment niet hoger komen (een veel voorkomend fenomeen met Europeanen, ze zijn vaak te laag ingedeeld). Ik ben met de lerares gaan praten om haar te laten weten dat ik deze lesstof in de eerste en 2e klas van de middelbare school heb gehad. Toen ik haar sommen liet zien van wat ik in 4-5 havo had vertelde zij mij dat dit van de hoogste soort wiskunde is en dat ik de tests zou moeten doen om naar dat hogere level te komen. Ik ben nog niet zo zeker of ik dat wel wil op dit moment, omdat het nu heel makkelijk gaat worden om een 4.0 te halen in dit vak, en omdat ik dit kwartaal heel druk wordt in school. Mijn lerares is erg helpvol, maar als ze over een foutje praat zegt ze Boo-Boo, erg kinderachtig...
English 127, Engels voor "geesteswetenschappen" oftewel, sociologie, antropologie en dat soort vakken. Ik had of English 126, English 128 of dit vak nodig, en alle ander Engels klassen waren al vol. De leraar is aardig en na 3 opdrachten sta ik gelukkig nog 100% (en die score wil ik houden.. ;-) )
Sociology 271, de sociologie van ongewenst gedrag. We leren waarom mensen zich niet aan regels houden en we moeten zelf ook een "regel" overtreden om te zien hoe mensen reageren. De "regel" die ik waarschijnlijk ga overtreden is met klompen door een supermarkt heenlopen. Dit wijkt namelijk af van de sociale standaard.
In ongeveer 1.5 maand zit ik in Boston voor een aantal dagen voor de Model National United Nations Conference, ik kijk er erg naar uit, maar het voelt nog zo onwennig. Er zijn een heleboel regels waar ik me aan moet houden en ik moet constant een soort toneelstukje gaan opvoeren……
Van het Language en Culture Lab heb ik niet zo heel veel meer gehoord. De leraar waarmee ik het zou gaan opzetten heeft heel veel contact gehad met diverse leraren, maar ik heb daar jammergenoeg niet echt een rol in kunnen spelen. Hopelijk krijg ik daar binnenkort mee voor te doen.
Ik ben vlak voor de vakantie met mijn "baas", Lansing naar een Boeddhistische meeting geweest. Dat was echt super interessant. Ik zeg altijd dat ik geloof in mijzelf en de mensen om mij heen. Die stroming van het boeddhisme zegt dat je door tevreden te zijn met jezelf en door goed te doen naar anderen een beter mens wordt. Daar ben ik het dus ontzettend mee eens. In de plaats van bidden doen ze aan "chanten", ik weet nog niet zo goed of ik daar wel of niet in geloof, maar Lansing zei dat ik het gewoon maar eens moest proberen. Ik moest goals opschrijven en een datum wanneer ik dat goal wil bereiken. Dus ik als eerste goal opgeschreven: mijn kamer netjes houden. Dat is mij nog nooit gelukt voor langer dan een week of zo. Dus ik begonnen met proberen te chanten. Nou, mijn kamer is sinds 2e kerstdag nog steeds super netjes! Voor die stroming van boeddhisme zijn er ook niet echt regels zoals je bij andere stromingen wel hebt, ze eten gewoon vlees en dat soort dingen.
Trouwens, ik heb geprobeerd om een week vegetarisch te zijn om te zien of de vele buikpijnen die ik had minder worden. Mijn buik voelde opeens stukken beter. Ik denk trouwens niet dat ik helemaal vegetarisch word, maar ik ga zeker in vlees minderen. Een biefstuk kan ik natuurlijk niet laten liggen en als ik uit eten ga ga ik niet veel meer betalen om een vegetarische maaltijd te kopen, dan kies ik voor de hier goedkopere optie, vlees. :)
De Europese club is eindelijk goed van start. Ik heb het idee dat ik daar ontiegelijk veel voor doe vergeleken met sommige andere voorzitters, maarja, dat is niet anders… We hebben gisteren ons eerste evenement gehad, een trip naar de bioscoop. Daar heb ik de film "the wolf of wall street" gezien. De film was bagger, maar de busreis daar naartoe was erg gezellig. Over 2 weken hebben we een nieuw evenement, dan gaan we naar de schaatsbaan. Ik ben echt superblij dat er dit kwartaal eindelijk iets met die club gebeurt.
Verder is er hier niet veel aan de hand, dus tot een volgende keer maar weer!

  • 12 Januari 2014 - 00:02

    Oma V.d.Meulen:

    Leuk weer wat te horen hoewel je niets schrijft over het kampweekend dat je onlangs had. Helaas is me nog steeds niet verteld hoe ik de Ipad kan gebruiken en jouw nr is verdwenen, dus kunnen we je nog steeds niet bellen. Maarja het zal wel eens lukken als we maar tijd van leven hebben!!
    Overigens hopen we van harte, dat je naar Boston kan, want het weer daar moet vreselijk zijn; het vroor er nb -30 gr! Luchtverkeer was niet mogelijk enz. Eigenlijk gek, dat ze zo'n meeting in febr. organiseren, want er is wel meer vreselijk weer in Boston in de winter. Tot nu toe hier nog warm weer. Gisteren nog een uur in de tuin gewerkt zonder jas zelfs.
    Vanavond naar de musical over Wim Sonneveld geweest; fantastisch!
    Verder geen nieuws. Prettig weekend verder en zet 'm op!
    Liefs Opa en Oma

  • 12 Januari 2014 - 12:18

    Oma Van Essen:

    Hallo Kiki

    Weer fijn iets van je tehoren het is nog geen Februari als je naar Boston gaat geen
    zorgen voor de dag van morgen .
    Een opgeruimde kamer geeft rust dat weet je he dat zeg ik ook altijd .

    Hier schijnt de zon het heeft vannacht wat gevroren maar het is nu lekker .
    Ik lees in de krant en op het nieuws dat het in delen van Amerik behoorlijk kijk is
    waar jij bent is het milder he.

    Ik wens je veel wijsheid en sterkte met alles wat je doet pas goed op je zelf
    een knuffel van mij Omaxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 30090

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 Maart 2013

College in Amerika

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: