Home is where the heart is. - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu Home is where the heart is. - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu

Home is where the heart is.

Blijf op de hoogte en volg

03 Juni 2013 | Verenigde Staten, Auburn

Dag lieve Nederlanders!
Het is weer een tijdje geleden dat ik mijn laatste reisverslag heb geschreven. De tijd heeft hier niet stil gestaan.
2 Mei ben ik mijn eerste geocache gaan zoeken. De allereerste heb ik op de weg naar huis gevonden. Geocache is een soort spelletje waar mensen kleine doosjes verstoppen waar ze een papiertje in doen en dan moet iedereen die het gevonden heeft zijn naam er op schrijven. Na mijn eerste Geocache ben ik snel naar huis gelopen en heb met Tracy een andere gevonden. Toen de jongens thuis waren zijn we met zn allen naar de 2e geocache gelopen, de jongens vonden het geweldig en ik voelde me net weer een klein meisje. :)
3 Mei was de African Culture Night. Dat was een evenement waar ik de mede organisator voor was. Dit jaar was het eerste jaar dat het gehouden werd en er kwamen rond de 100 mensen! Ik was samen met een collega/vriendin verantwoordelijk voor het voedsel. Het was heel interessant om te zien hoe het organiseren voor zo'n evenement in zijn werk gaat. Om te zien dat mensen het echt leuk vonden maakte me best wel trots.
4 Mei was het lekker weekend. Heb met de jongens gespeeld en buurman en buurman gekeken. Dat vinden die jongens echt heel erg leuk!
5 Mei was ik met Tracy en de jongens naar het strand gegaan. Het was heerlijk weer dus ik heb lekker in mijn bikini van de zon genoten. Jammer genoeg wordt ik hier helemaal niet bruin (niet dat ik dat in NL werd, maar ja...). Na het strand zijn we naar de Aziatische supermarkt gegaan om vlees te halen om te gaan BBQ'en. De BBQ was echt lekker, maar niet zoals in Nederland omdat we op zijn Koreans gebarbecued hebben. Daarvoor zet je een ijzeren plaat op een gaspit en je smijt er gewoon wat vlees op. Heerlijk! Later die middag heb ik heel lang met mijn lieve vriendinnetje Esther en Tracy gepraat. Heel interessant en altijd leuk. ;)
6 Mei was het maar liefst 30 graden Celsius! Ik ben niet zoveel naar buiten gegaan omdat ik met dat soort weer te bang ben om te verbranden. Eugene heeft mij voor straf in de hoek gezet waar ik niet uit mocht komen (ik weet niet eens wat ik gedaan had... :P)
8 Mei had ik mijn kamer een schoonmaakbeurt gegeven. Dat was hard nodig. De rede voor het schoonmaken was waarschijnlijk een verslag wat ik de volgende dag moest inleveren en waar ik geen reet in verder kwam omdat mijn fantasie op is, dus ga ik mijn kamer opruimen.... Logisch he?!
9 Mei zijn we met de jongens naar de eerste Geocache gegaan die ik gevonden had. Ze waren zo enthousiast! Ik had op de weg daar naartoe een joggingbroek en een hemdje aan en voelde me zo slecht gekleed! Naar Amerikaanse begrippen zag ik er nog goed uit.... Rare mensen, die Amerikanen... :P
10 Mei was ik hard bezig het het schrijven van mijn eigen sprookje en de analyse daarvan. De opdrachten die ik voor English 101 krijg zijn heel erg interessant! Ik was zo trots op mijn sprookje!
11 Mei ben ik naar Bryan's voetbalwedstrijd geweest. Echt leuk om hem zo bezig te zien.
13 Mei was ik met een collega het kampvuur aan het plannen voor CORE (het kamp voor nieuwe internationale studenten). Ik had een tof idee om het kampvuur interessanter te maken omdat er eigenlijk niet zoveel aan was. We hebben een gitaarspeler benaderd en hebben geregeld dat hij komt spelen tijdens het kamp. Mijn baas vond het een geweldig idee! Halverwege mijn Biologie klas viel de stroom opeens uit. Na een minuut ging de noodstroom aan. Er was een boom op de elektisiteits kabel gevallen en daarom moest mijn laatste klas halverwege opeens gecanceld worden. Niet erg natuurlijk! :D
14 Mei gingen de klassen tot 12 uur niet door dus had ik alleen maar biologie. Best wel lekker om een keer te kunnen uitslapen.
15 Mei was Wijnand jarig. Even lekker gefacetimed. En die dag kwam Alvin terug na een maand voor zijn werk gereisd te hebben. Hij kwam erg laat in de nacht aan. Het was goed om hem thuis te hebben en een van de eerste dingen die hij tegen mij zei is dat ik weer afgevallen ben... Daar heb ik zelf niets van gemerkt, maar als hij het zegt...
16 Mei was Esther jarig, dus ook haar heb ik even aan de lijn gehad. Toen ik thuis kwam van school was er op de stoep gekrijt. Er stond iets van Home sweet Home en al de namen van de mensen die in het huis woonde. Zo lief! ;D
17 Mei kwam er een vriendin logeren. Angela, Emily en ik lagen met zn 3en lekker beneden te kwekken maar hebben gek genoeg ook nog een oogje dicht kunnen doen.
19 Mei had ik een biologie test. Het was niet makkelijk, maar voor biologie hoef ik altijd alleen maar goed op te letten in de klas om een goed cijfer te kunnen halen. Dus hier ook weer, gelukkig!
21 Mei had Alvin Max, een advisor, 2 marketing mensen van Green River, en een Engelse Agency mee uit eten genomen. Het was niet zomaar een restaurantje waar we naar toe gingen maar het was een poepchique restaurant op Alki Beach. Ik denk dat ik nog nooit een biefstuk gegeten heb dat zo goed smaakte!
22 Mei had Tracy een inzamelingsactie georganiseerd voor een meisje met kanker. Ze heeft de hele dag zelfgemaakte sieraden verkocht. Ik heb haar een paar uur kunnen helpen maar terwijl ik hielp moest ik ook mijn biologie issue paper afmaken. Dat was echt een heel ingewikkelde opdracht. Ik moest met mijn groep een mening vormen over homoseksualiteit en of dat erfelijk was of niet. Daarvoor moest ik wetenschappelijke artikelen gebruiken, maar omdat Amerika zo gelovig is kon ik niet zomaar elk artikel gebruiken omdat het mogelijk beinvloed was door het geloof.
23 Mei zat Tracy nog een dag met haar kraam op school. Dit keer kon ik wel helpen en vond het erg leuk om het samen met haar en mijn huisgenoten te doen. We hebben een mooi bedrag voor het meisje met kanker opgehaald, hopen dat ze de strijd overleeft.
24 Mei hadden we iets wat je alleen maar in Amerika hebt. We deden een oefening wat je moet doen als er geschoten wordt. Ik zat tijdens het alarm in de klas en de leraar had echt geen zin in de oefening dus liet ons gewoon gaan! Ik ben toen naar het kantoor waar ik werk gelopen want ik had geen idee wat er aan de hand was. We werden allemaal in een klein kamertje in het kantoor gezet. De lichten gingen uit en de deur dicht. We zaten met een stuk of 20 mensen in een kamertje dat laten we zeggen 3x4m groot was. Het is goed dat ze het oefenen, maar aan de andere kant is het ook wel heel erg overdreven.
25 Mei ben ik met Alvin, Tracy en de kinderen gaan rondrijden op zoek naar een stukje land. Alvin en Tracy willen een klein houten huisje gaan bouwen waar ze in kunnen wonen als ze bejaard zijn. Na een beetje rondrijden zijn we naar een BBQ restaurant geweest. Best wel interessant omdat de Amerikanen helemaal dol zijn op dit soort restaurants. Ik vond het niet zo heel bijzonder lekker. Het was die dag ook Tracy's "normale" verjaardag (niet volgens de Chinese kalender). Dus ik had een artisjok voor haar gekocht omdat ze dat in geen 2 jaar gegeten heeft omdat niemand met haar mee eet. Dus als supper (na het dinner) hebben we samen met Angela 2 artisjokken gedeeld. JUMJUMJUM. Aan het einde van de dag gaat Alvin vaak piano spelen. Hij heeft een geweldig mooie manier van spelen dus Angela en ik zaten op de bank te luisteren naar zijn pianospel.
26 Mei heb ik een groot deel van mijn middag aan mijn essay voor Engels besteed. Ik moet een verhaal uitkiezen en vertellen hoe het naar de bepaalde tijd in de geschiedenis is geschreven. Ik heb het verhaal Spikkeltje van Annie MG Schmidt gekozen. Ik niet zoveel informatie over het verhaal zelf vinden maar wel over de tijd waarin het geschreven is.
27 Mei ben ik met Tracy een dagje uit geweest. We zijn naar het winkelcentrum gereden en hebben daar gelunched en lekker bijgekletst. Het was heel goed om met haar te kunnen praten omdat ik het met haar over echt al het mogelijk denkbare kan hebben.
30 Mei ben ik naar een aantal office hours van docenten gegaan. Een Office hour is een uur dat ze in hun kantoor zitten en vragen van studenten beantwoorden als ze langs komen. Als er geen studenten langs komen kijken ze huiswerk na of beantwoorden ze emails. Dat zouden meer docenten in Nederland ook moeten hebben, en er dan ook gewoon voor betaald worden! Die middag heb ik geholpen met de Middle East, South Asian culture event. Ze hadden iemand nodig die een in een Indische jurk op en neer kon lopen voor een kleine modeshow. Ik kreeg een hele mooie Indische jurk aan. Die avond ben ik met Gavin, Nic en Angela uit eten gegaan om de verjaardag van NIc te vieren. Het restaurant waar we oorspronkelijk heen wilden gaan was vrijwel uitgestorven en dus besloten we naar Denny's te gaan. Dat is een typisch Amerikaans fastfood restaurant wat naar niets smaakt, maar goed. Het was gezellig en daar gaat het allemaal om. Later die avond kreeg ik opeens een ingeving voor mijn Engels essay waar ik heel trots op ben, maar ik deel lekker niet wat het is. :)
31 Mei zorgde ik dat ik al mijn huiswerk af had. Na Bryan's voetbal gingen we vrijwel meteen weg om te kamperen. Het gezin, Angela en ik. We kwamen 's avonds laat aan in de hut.
1 Juni moest Alvin vroeg weggebracht worden naar een fietsrace. Ik werd half wakker van zijn vertrek en ben toen weer lekker in slaap gevallen. Toen Tracy en de jongens terug kwamen van Alvin weg brengen ben ik weer wakker geworden. We zijn zonder Alvin naar een soort overdekte markt gereden en hebben daar verse aardbeienlimonade gedronken en een soort Zeeuwse bolus gegeten. Daarna hebben we appels gekocht en wilde Tracy met de jongens proberen geld te verdienen door de appels verder te verkopen. Zo gezegd zo gedaan, 5 minuten later liepen we met zakken appels naar diverse mensen toe om te vragen of ze appels wilde kopen. Een van de mensen vroeg of Angela en ik internationale studenten waren. Toen vertelden ze dat ze 3 internationale studenten mee hadden waaronder een meisje uit Nederland! Die avond even lekker in het Nederlands kunnen praten. Waarschijnlijk komt ze met een Indische vriendin hier een keertje langs om te eten en praten. :).
2 Juni hebben Alvin, de jongens en ik gevist. We hebben niets gevangen. Na de lunch hebben we de spullen gepakt en zijn naar huis gereden. Tussendoor zijn we nog even in het "Duitse" dorpje Leavenworth gestopt. Ze zeggen dat ze Duits zijn maar dat zijn ze helemaal niet! Ik heb bij mensen rondgevraagd of ze Duits spreken maar dat deed niemand daar. Ik was er van de winter ook al geweest maar het stelde me weer een beetje teleur. Het kamperen was echt super leuk en ben ook weer veel van mijn gastgezin te weten gekomen. Ik ben serieus zo blij met ze en ik noem Tracy zelfs mama. :). Alvin komt zeker weten van de zomer naar Nederland. Tracy wil nadat ik van Green River ben geslaagd meekomen naar Nederland. Dus ik zie daar nu al naar uit! :D

Dat was het weer voor nu. Over een maandje ben ik alweer bijna in Nederland. Ik zeg niet meer thuis want ik heb 2 plekken die ik thuis noem en dat maakt het allemaal een beetje ingewikkeld. HAHA. Maar goed; Home is where the heart is zeggen we dan maar.

En mijn foto's zet ik nog steeds op deze site:
http://www.flickr.com/photos/94060644@N06/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 29557

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 Maart 2013

College in Amerika

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: