Weer een update. - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu Weer een update. - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu

Weer een update.

Blijf op de hoogte en volg

01 Maart 2013 | Verenigde Staten, Auburn

Dag lieve mensen!

Weer eens een update uit het verre Amerika! Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin!
31 Januari kreeg ik te horen dat ik meer uren kreeg om te werken en een hogere positie. Van manusje van alles zit ik nu in CLEO! CLEO is een groep mensen die de activiteiten op school organiseren. Elke week vergaderen we en ik krijg meer verantwoordelijkheden. Die avond ben ik met een groep vrienden naar een "hot pot" gegaan. Dat is een soort soep die aan het koken is waar je vlees, groente, champignons en andere dingen in gooit. Best wel leuk om een keer mee te maken.
2 Februari heb ik gezellig met Angela een film gekeken tot diep in de nacht. :). Ik ben erg blij met haar als huisgenoot.
3 Februari ben ik naar een feestje op de campus geweest. Ik vond dat ik maar weer eens iets met de Europese groep moest doen omdat ik eigenlijk nooit naar hun feestjes ga. Ami en Jewel hebben mijn make up en haar gedaan. Ik ben naar het feestje gegaan maar had er eigenlijk niet zoveel zin in. Er werd veel gedronken en bierspellen gedaan. 's Avonds met de safety naar huis gegaan. Safety is een geweldig systeem. School heeft 2 busjes rijden die mensen tot 1,5 mijl oppikken en wegbrengen. Er zit een getrainde bewaker achter het stuur en er zit een meisje naast hem te garanderen dat je nooit alleen met een bestuurder zit. Het duurt soms erg lang voordat je thuis bent (mijn huis is 10 minuten van school maar het duurt soms 30 minuten om thuis te komen). Door de week starten ze met rijden als het donker wordt en stoppen ze om 23.00 uur. In het weekend rijden ze tot 2.00 uur.
6 Februari heb ik mijn Compass test gedaan. Met die test bepalen ze op welk level je engels moet hebben. Ik had 99% behaald en zit nu dus in het hoogste schrijflevel.
7 Februari heb ik 's ochtends vers brood gebakken. Heerlijk om ongezoet brood te eten met een stukje Nederlandse kaas! :D. 's Middags ben ik naar de "International Fair" gegaan. Er waren een heleboel Aziatische landen die vertelden over hun land. Ik ben flink wat wijzer geworden. 's Avonds ben ik naar een feestje gegaan dat georganiseerd was door mijn huisgenoot. Hij gaf het op de campus. Er was niet zoveel aan en er waren best wel was ongewenste gasten waardoor de sfeer niet optimaal was.
8 Februari was ik vrij (het zal wel "presidents day" of een andere "speciale" dag zijn geweest). 's Ochtends ben ik naar het Northwest African Museum geweest. Het was best interessant. Daarna ben ik op school gaan helpen met de voorbereidingen voor Chinees Nieuwjaar. Er was een enorme viering op school. Er waren allemaal Aziatische hapjes, bubble tea, een professionele draken dans en een heleboel optredens van diverse Aziatische landen. Heel erg boeiend! Ik heb met een vriendin van mij een trip naar San Francisco geboekt voor 3 nachten 4 dagen! Ik heb er heel erg veel zin in!
9 Februari hadden we een Chinees Nieuwjaar feest bij ons thuis. Iedereen kwam in het rood. Mijn mama hier heeft ontzettend veel gekookt. Ze kookte voor 40-45 mensen en startte pas 2 uur voordat iedereen kwam. Elke keer als ik vroeg of ik kan helpen kreeg ik het antwoord: Nee, dat hoeft niet, ik ben aan het koken en dat kan ik best wel alleen...... Het was een geweldig feest! Het is jammer dat mijn papa van hier nog niet thuis was van zijn zakenreis. Aan het einde van het feestje blijven altijd alleen de beste en leukste mensen over. Er worden dan spelletjes gespeeld, gezongen, en gepraat.
10 Februari ben ik met het gezin zonder mijn papa, en Angela naar het strand in Seattle gegaan. We hebben daar lekker op het strand een kop koffie gedronken.
Op Valentijnsdag ben ik voor het eerst flink verwend. Ik heb van een aantal vriendinnen chocolade gekregen, van mijn oma een valentijnskaartje, en van een jongen van bijbel studie heb ik een cupcakje gekregen (don't worry, 2 andere vriendinnen hebben er ook een gekregen). Ik ben een giftcard voor boodschappen gaan halen voor een vriendin omdat ze eigenlijk net wat te weinig geld heeft om hier rond te komen. Ze was er zo gelukkig me! :D. Angela en ik hebben voor onze mama een plant gekocht voor valentijnsdag omdat zij haar moeder altijd op een plant trakteerde tijdens Valentijn.
15 Februari kwam een vriendin van Angela en toevallig ook mijn mentor bij "foundation for succes" slapen. We hebben tot laat in de avond met Tracy beneden gezeten en bubble tea gemaakt.
16 Februari moest ik alweer vroeg opstaan. Ik ging samen met mijn mama en broertjes naar de Costco (vergelijkbaar met de Makro maar dan met echte Amerikaanse maten) gegaan. Daarna zijn we doorgeraced naar een verjaardagsfeestje van een van de jongens hun vriendjes. Hij vierde het in de skatebaan. Het feestje was heel anders dan de feestjes in Amerika. Alle kinderen moesten met eigen vervoer komen, er was geen eindtijd en ze deden niet echt iets samen. Ik heb ook geskate met Harold en Bryan. Dat was echt grappig omdat ze mijn hand wel moesten vasthouden om niet om te vallen. HIHI.
19 Februari hadden we een "surprise party" voor Tian georganiseerd. Nad de CLEO vergadering moest ik haar 2 uur op school bezig houden en naar de gemeenschappelijke ruimte op school brengen. Het was een grappig feestje. Na het feestje zijn Ben en ik zo snel mogelijk naar huis gegaan om Alvin op te wachten. Tot onze grote verbazing was hij al thuis! Het was zo goed om hem na 2 maanden eindelijk weer te zien. Ik miste zijn grapjes enorm.
20 Februari ben ik met het gezin vertrokken naar Oregon. Ik was de enige student die 3 dagen school wilde skippen. Ik was stiekem wel blij dat de anderen niet mee gingen, even wat quality time met het gezin was echt heel goed. We zijn 's ochtends vroeg vertrokken naar Cape Blanco. We zaten in een cabin met uitzicht op zee en 500 meter van de vuurtoren af. Het was echt geweldig. Heb erg gelachen met het gezin.
21 Februari zijn we naar Californie gereden. Zo tof! :D. We zijn door een boom heen gereden en hebben de grootste boom in de wereld gezien. Daarna zijn we nog door een natuurpark heen gereden en hebben daar een paar hertjes gespot.
22 Februari zijn we vroeg opgestaan voor een goede ochtendwandeling. We hebben de spullen gepakt en zijn een paar uur richting het noorden gereden.
23 Februari, we hebben een nacht doorgebracht in een yurt. Dat was niet zo'n succes. De yurt was erg koud en het regende de hele tijd dus als we naar de wc gingen kwamen we zeiknat terug. Die ochtend zijn we wat meer naar het noorden terug gereden. We zijn naar een prachtige vuurtoren geweest en we zijn daar naar boven geklommen. Het was echt super! Daarna zijn we naar het strand gelopen wat onder de vuurtoren ligt. We waren jammergenoeg net te laat voor de Orkas die langskwamen en te vroeg voor de walvissen (of andersom), en de zeehondjes zouden pas een maand later komen. Maar ik heb wel een zeester gezien en aangeraakt. en heb de buitenkantjes van een paars stekelig ding gezien. Die middag zijn we naar de Tilamook fabriek gegaan. Dat is een kaas/ijs fabriek. Ik heb gezien hoe ze het ijs en de kaas maken en heb het lekker ook nog even geproefd. mmmmm. Het aangepaste plan was dat we 's avonds naar huis reden was weer aangepast. Het werd best wel snel donker en daarom hadden Tracy en Alvin besloten om nog een nachtje in een cabin te gaan slapen.
24 Februari We waren 's middags weer lekker thuis gekomen. Het weekend was heerlijk maar ik had gelukkig nog wat tijd om wat huiswerk te doen voor ik de volgende dag weer naar school moest.

Ik ben nu hard aan het uitzoeken of ik hier niet nog een tweede jaar kan blijven. Als ik hier 2 jaar heb afgerond kan ik op een HBO vrijstellingen krijgen en het telt hoogstwaarschijnlijk als een HBO propedeuse jaar, wat betekend dat ik naar WO kan doorstromen. Tot nu toe is dat bij alle studenten die ze hier hadden gelukt. Binnenkort ga ik een beroepskeuzetest op het internet doen en dan heb ik een afspraak met een studiekeuze adviseur die in 2 uur de resultaten met mij doorneemt. En dat voor maar 20 dollar, ik heb daar in NL ook al eens voor gevraagd maar dan krijg je meteen een rekening die kan oplopen tot 1000 euri....
Ik vind het jammer dat er niet zo positief op mijn laatste blog gereageerd is, maar ik begrijp de reacties wel. Denk absoluut niet dat ik jullie lieve Nederlanders niet mis, want het gemis is soms echt heel erg. In de zomer ben ik sowieso weer terug, ook al zou ik hier nog een jaar extra blijven. Ik ben daar dan waarschijnlijk voor 3-4 maanden, dus ik heb genoeg tijd om iedereen weer te zien, knuffelen, door het land trekken, logeren, oppassen, en allemaal andere leuke dingen te doen. Mijn echte papa heeft regelmatig de vraag gekregen wat mijn adres is. Hij heeft waarschijnlijk een verkeerd adres opgegeven. Mocht iemand mijn adres willen weten, laat een reactie achter op mijn blog en dan stuur ik een mailtje met adres.

Veel liefs, Kiki

  • 01 Maart 2013 - 16:33

    Oma Ina:

    Lieve Kiki

    Wat heb je weer een leuk verslag gemaakt en zie alles voor me wat je meemaak .
    We kennen je straks niet meer terug echt zelfstandig geworden en dat is heel fijn.
    En dat je ons ook mis dat weet ik .
    Wat zie je veel en wat een verhalen als je terug kom maar ik geloof dat het moeilijk
    is om je studie keuzen temaken maar je doet het heel goed echt waar dus ben ik
    nu positief hoor ik wens je heel veel wijsheid met je keuzen en ik stuur je gauw
    een mailtje een heeeeeeeele dikke knuffel van mij Oma
    ps pas goed op je zelf !!!!!!!! xxxxxxxxxx

  • 02 Maart 2013 - 17:58

    Diny Castermans Uit Zeist:

    Hoi Kiki,

    Wat leuk om je verhalen te lezen. Oma Ina heeft me je adres gegeven, zo ben ik ook op de hoogte van alles wat je daar doet en meemaakt. Wat ben je een bofkont dat je de gelegenheid hebt om zo'n periode in het buitenland te kunnen zijn met zijn totaal andere cultuur en gewoontes. Fijn dat je het bij je 'surrogaat'-mama zo naar je zin hebt. Dat is intussen een dikke vriendin geworden, neem ik aan.
    Geniet van alles, want heus, de tijd vliegt voorbij. Ik heb wel begrepen dat je er nog 3 of 4 maanden aan mag plakken,hé? Hopelijk lukt het je om de komende tijd een definitieve keuze te maken voor je vervolg-opleiding. Hier in Nederland gebeurt natuurlijk ook van alles maar waarschijnlijk is dat gevoelsmatig zo ver weg dat je dat waarschijnlijk niet volgt, of lees je een nederlands krant of kijk je nederlandse TV?
    Wat je wel weet natuurlijk is dat je familie, en in elk geval ook oma Ina, je mist en héél blij zal zijn als zij je weer ziet en misschien wel te logeren heeft. Als dat zo is deze zomer kom ik zeker even om het hoekje kijken om te zien hoe je in dit jaar een volwassen 'dame' geworden bent!!

    Lieve Kiki, doe je best met de studie en geniet van alle mooie dingen en lieve mensen die je ontmoet.
    Heel veel groeten vanuit Zeist van Diny

  • 02 Maart 2013 - 18:42

    Tante Ria:

    Hallo Kiki , wat een gezellig verslag , ik lees het altijd met veel plezier!Groeten van tante ria , de zus van oma Ina.


  • 02 Maart 2013 - 21:11

    Jet:

    He Kiki!!!

    Nou van ons alleen maar positieve verhalen hoor!!! Geweldig en geniet lekker!!! Jouw leven en jouw slingers!!!

    Dat gaat gezellig worden met jouw verjaardag, dat weet ik zeker!!!

    XXXXX van ons vijfjes!
    Mariette (Leuk laatst weer FT!)

  • 03 Maart 2013 - 20:07

    Pap:

    Hoi Kiek,

    We hebben bijna dagelijks contact, en toch nog een aantal erg leuke nieuwe dingen te lezen. Erg leuk stuk.

    Love,

    Pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 29566

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 Maart 2013

College in Amerika

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: