Maar weer eens een blog - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu Maar weer eens een blog - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu

Maar weer eens een blog

Blijf op de hoogte en volg

08 Januari 2013 | Verenigde Staten, Auburn

Hallo lieve mensen!

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik de laatste blog heb geschreven. Dat betekend dat ik heel erg druk was (en te lui om een blog te schrijven). HIHI. Ik ben begonnen aan een nieuw kwartaal. Dit kwartaal heb ik Writing 81, Reading 104 en German 2nd level. Jammer genoeg is mijn "steun en toeverlaat" Jill naar huis. Dus dat wordt andere mensen zoeken om samen in de bieb te "leren". Ik zal even een verslag van mijn vakantie doen.
De eerste 3 dagen van mijn vakantie ben ik naar Whistler in Canada gegaan. Het was een schooltrip en ik had alleen betaald voor de trip heen, terug en het hotel. Dus niet skiën. Maar toen ik eenmaal daar was begon het te kriebelen dus heb ik besloten skies te huren en een liftticket te kopen. Het skien daar was erg mooi. Maar ik was nog wel wat angstig, want Kiki op de skies is niet altijd even veilig (blijkt uit ervaring).
De grensovergang terug was erg streng. Ik had Kastanjes gekocht maar die mocht ik niet meenemen omdat er wel eens insecten in konden zitten. En als ik kinder surpise eieren had meegenomen had ik 300 dollar per ei! HAHA... Toen we de grens overkwamen kreeg ik een sms dat Alvin mij op kon halen als we terug waren voor 22.30, jammergenoeg kwamen we een half uur te laat en kon ik ze niet meer zien voor ze naar Azie gingen. Gelukkig kon ik een lift naar huis krijgen. In Canada was ik ervan overtuigd dat de cola daar anders smaakt. Dus ik 2 flessen meegenomen. Toen ik thuis was heb ik mijn Amerikaanse cola gepakt en samen met mijn nieuwe huisgenoot vergeleken met elkaar. Canada wint! HIHI.
De dag na terugkomst van Canada ben ik met mijn nieuwe huisgenoot, Angela, en een aantal vrienden naar "de Hobbit" geweest. Wat een leuke film! :D.
De 19e ben ik naar de supermarkt gegaan en heb eten gekocht om lekker te kunnen koken. Ik had me voorgenomen helemaal geen rijst meer te eten deze vakantie. De 20e heb ik een enorme pan met snert gekookt. Heerlijk! Ik heb Max en Bjorn uitgenodigd om mee te eten. Had verwacht wat over te houden om in te vriezen, maar dat was niet waar. Alles was op! 4 liter soep!!!
En toen werd ik ziek... Keelpijn, snotteren en een verstopte neus. De eerste dagen ben ik lekker in bed gebleven, maar dat hielp niet zoveel.
Met Kerst ben ik naar een van de advisors gegaan. Het was niet zoals kerst in Nederland. Het was bijna zoals een normale maaltijd en zo.
De 26e had ik op school moeten zijn om te werken, maar omdat het een beetje raar was gelopen wist ik niet dat ik er moest zijn en hoe laat enzo. de 27e ben ik wel naar school gegaan. Heb mijn naamkaartje geruild met een vriendin, Tian, dus ik was opeens uit Singapore. Jammergenoeg werd ik na een uur een beetje ziekjes, misselijk en een loopneus/ verstopte neus. De dag daarna moest ik wel beter zijn want dan zou ik naar CORE gaan (het kamp wat ik in mijn orientatie ook had maar nu ging ik als leider). Dus vroeg naar bed.
En toen was het zover! CORE! Het was erg leuk en ik heb veel nieuwe vrienden gemaakt. Er was maar 1 Europeaan...
Het kamp was ook wel erg vermoeiend, dus de dagen daarna weer vroeg naar bed... Ik had plannen om met een aantal vrienden met oud en nieuw naar Seattle te gaan, maar zag er ook wel een beetje tegenop. Ze zouden daar om 9 uur al naartoe gaan en dan de eerste bus naar huis nemen en in de tussentijd karaoke zingen. Aangezien ik nog een beetje verkouden was leek het me niet handig om mee te gaan.
Uiteindelijk heb ik het met Janet, Dream, Ben en Angela gevierd. We hebben allemaal iets van ons eigen land gekookt. Ik had quiche en chocolademousse gemaakt. De quiche viel erg in de smaak :D. Daarna het aftelmoment. Ik was heel erg enthousiast maar de rest niet. We hebben elkaar even snel gelukkig nieuwjaar gewenst en ik ben toen naar buiten gerend, iets te enthousiast want ik rende keihard tegen de bank aan en daardoor zijn mijn tenen misschien gebroken (maar iedereen heeft 8 van de 10 tenen gebroken, dus zo erg is dat ook niet...), maar daar was helemaal niemand. Erg jammer. 20 minuten na 12en was iedereen al aan het slapen...... Jammer.
2 Januari is de school weer begonnen. De instructor van reading is dezelfde als die van vorig kwartaal, een tof mens dus! Maar die van writing vind ik helemaal niets, die staat helemaal niet gemotiveerd voor de klas. De Duits docent is wel tof, maar dat komt volgens mij meer omdat ik zoveel zin heb om weer Duits te leren. De boeken die ik moet aanschaffen zijn erg duur! Als ik ze in de boekwinkel had moeten kopen was ik 600 dollar kwijt geweest. Gelukkig bestaat er zoiets als amazon waar ik 300 dollar op boeken bespaard heb. NICE!
5 Januari ben ik als leider naar Seattle geweest. Weer veel nieuwe mensen leren kennen. Ik wil steeds minder graag terug naar Nederland om te studeren. Ik ben momenteel aan het kijken of het mogelijk zou zijn om in Duitsland of Engeland of een ander Europees land te studeren. Ik maak nu ook plannen om misschien een kwartaal te studeren op de University of Washington, ergens in Duitsland (als ik mijn studie daar niet ga doen), Australie en Engeland. Maar eerst eens even uitzoeken hoe ik dat met geld ga doen.....

Tot de volgende keer maar weer! :D

  • 09 Januari 2013 - 12:38

    Oma Ina :

    Lieve Kiki

    Hier ben ik ook weer een lang verslag hoor een goed teken dat je het druk heb.
    Je ben van plan om nog een tijdje weg teblijven ? Geniet ervan en ik stuur je een mailtje
    en je doet het goed en als je in Nederland ben kan je geen erwtensoep meer zien?
    Nogmaals bedankt voor je bericht en een dikke knuffel van Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 29570

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 Maart 2013

College in Amerika

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: