Weer eens een blog - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu Weer eens een blog - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu

Weer eens een blog

Blijf op de hoogte en volg

12 December 2012 | Verenigde Staten, Auburn

Hallo lieve mensen,

Na 13 dagen weer eens een blog. Dat betekend dat ik druk ben. Ik heb een baan gekregen en heb daarvoor veel papierwerk moeten doen. Ook heb ik deze week de "finals" de examens ter afsluiting van het kwartaal. Voor die finals moet ik een scene uit een toneelstuk opvoeren en dus ook te tekst kennen, wat heel erg lastig is (en ik heb ook een beetje last van uitstelgedrag. Het is moeilijk om een Engelse tekst uit je hoofd te leren die je samen met een scenepartner moet opvoeren terwijl er van dat meisje helemaal geen hoogte te krijgen is).
Maar ik heb dus een baantje. Omdat ik als internationale student geen "greencard" heb (een kaart om in Amerika te mogen werken), kan ik alleen maar op de campus werken. Normaal gesproken gaat daar een hele selectieprocedure aan vooraf maar gelukkig hoefde ik dat niet te doen. Ik ben nu een soort "manusje van alles", alle dingen die gedaan moeten worden maar waar niemand tijd voor maakt doe ik. Het papierwerk wat er aan vooraf gaat is heel irritant. Ik moest ten eerste een "social securitycard" aanvragen. Daarvoor moest ik mijn paspoort, I-20 formulier en dingen van mijn werkgever meenemen naar Kent. Daar moest ik een formulier invullen of ik al eerder een SocSec heb gehad, wie mijn ouders zijn, waar ik woon, tot welk "RAS" ik mezelf reken, JA, Dat staat er serieus in!!!! Afijn, toen moest ik 2 weken wachten tot het eindelijk binnen zou komen. Toen dat ding eindelijk binnen was ben ik naar mijn werkgever gegaan. Die heeft me doorgestuurd naar iemand die over werkdingen gaat. Daar heeft ze wat papieren ingevuld die ik weer mee moest nemen naar mijn werkgever. Die heeft een aantal handtekeningen gezet en toen moest ik naar de mevrouw van de geldzaken. Daar moest ik een afspraak maken om mijn papierwerk te controleren en in te leveren. Ik dat het papierwerk dat ik kreeg wel 30 pagina's dik was. Er moesten een stuk of 40 handtekeningen worden gezet en ik moest meer dan 10 keer mijn adres invullen. Toen ik alles getekend had kreeg ik een papier voor de bank mee. Dat papiertje moet ik in laten vullen bij de bank en dan moet ik daar een andere geldafdeling om het in te leveren. Als ik het niet laat invullen krijg ik elke 2 weken cheques die ik bij de bank op mijn rekening moet laten zetten. Hoezo ingewikkeld?! Maar goed, mijn eerste taak was om 200 pennen en notitieblokken te tellen voor de introductie in de aankomende vakantie.
Vorige week zaterdag was ik in Leavenworth, een op Duitsland geinspireerd plaatsje. Het zag er een beetje Duits uit, maar als je het in Duitsland had geplaatst zou je duidelijk zien dat het niet Duits was. Ze hadden daar heel veel winkeltjes waar je kerstartikelen kan kopen, zoals notenkrakers, kerstballen enz. Ook waren er Duitse worsten, maar de smaak was verre van de echte Duitse worst. ik heb vooral van de trip naar het plaatsje toe genoten. We vertrokken om 7.30 dus de zon was aan het opkomen. Er waren naast de weg heel veel rivieren die zo uit een film geplukt zouden kunnen zijn (aan de zijkant dennenbomen en in de rivier veel rotsen. Er waren ook veel bergen langs de weg waar watervalletjes vanaf kwamen. Het weer was heel raar, we reden en opeens was er zware mist en 300 meter verderop scheen de zon weer...
Vorige week zondag was Jill naar mij gekomen om samen Nederlands te koken. We hebben snert, gevulde eieren, toast met eiersalade, pepernoten en gevulde speculaas gemaakt. Na het eten kwam iedereen "opeens" naar beneden. Een minuutje later werd er op de deur geklopt en werden er pepernoten naar binnen gegooid. We hadden wel uitgelegd wat de bedoeling was, maar het werd niet zo goed begrepen: Op het moment dat Jill en ik pepernoten naar binnen gooien staat Ben voor de deur die de hele lading pepernoten tegen zich aan gegooid krijgt! Heel grappig. We probeerden de jongens naar de deur te krijgen omdat er 2 zakken met cadeaus voor de deur stonden. Een beetje vertwijfeld liepen ze naar de deur. Toen ze de cadeaus zagen werden ze meteen naar binnen gehaald en iets te snel uitgepakt. Binnen 2 minuten waren alle cadeautjes van het papier ontdaan. Beetje jammer, maar gelukkig was iedereen blij met z'n cadeautjes.
Afgelopen schoolweek heb ik een groot project moeten doen. Ik moest met een groepje een krant maken met 4 artikels, 3 advertenties en 2 Amerikaanse rouwadvertenties (daar moet heel uitgebreid instaan wat de persoon heeft gedaan, relaties, kinderen, opleiding, hobbies, oorzaak van dood). Ik werkte samen met 2 Indische meisjes die nu Amerikaans zijn en een Japans meisje. Ik zei dat ik het wel in elkaar zou zetten. Nou, Nooit meer! Het Japanse meisje was snel met de opdrachten en de afspraken die we hadden gemaakt, maar die andere 2 kwamen heel slecht opdagen en hadden hun huiswerk pas heel laat af. Gevolg: Ik heb er 8 uur meer aan besteed dan zij hadden gedaan... Voortaan nog alleen maar Aziaten in mijn groep ;-).
Doordat accelerated read and write en reading 084 niet doorgingen had ik een heel kort weekje. Alleen 1,5 uurtjes Drama. Ik heb van Ben, mijn huisgenoot, een hele spannende zombie serie doorgekregen. Dus daar ben ik nu helemaal aan verslaafd.
Zaterdag ben ik met Jill naar Seattle geweest. We zijn naar public market, de space needle en het shoppingsgebied gegaan. We zijn zelfs bovenop de "ruimtenaald" geweest. Het uitzicht was heel mooi, maar 19$ om boven te komen vind ik best wel duur. We hadden geluk met het weer omdat het bijna 4 weken nonstop heeft geregend. Wij hadden een mooi zonnetje en een ver uitzicht. Daarna zijn we nog even de winkels in gelopen en toen haalde Jills hostmom en hostdad ons op om in een Grieks restaurant te gaan eten. Het was heel lekker. We zijn toen hun kinderen op gaan halen en doorgereden naar een buurt waar de huizen helemaal versierd waren met kerstverlichting. Erg mooi! Zouden ze in Nederland ook wat meer moeten doen!
Zondag ben ik naar 's avonds gingerbread (van die gemberkoeken) gaan bakken met "team Awesome" (een groep met mensen uit Nederland, Noorwegen, Zweden, Canada, Amerika en vast nog wel een aantal landen). Jammer genoeg praten de Noren heel veel in het Noors tegen elkaar, dus veel van hun gelach kan van alles zijn (voor het zelfde geld lachen ze je uit, nou zou dat niet het geval zijn, maar wij Nederlanders praten ook nooit in het Nederlands als er andere mensen bijstaan). Maar het was erg leuk! De koekjes waren mooi geworden en we hebben ze mooi versierd. Daarna hebben mijn hostouders mij opgehaald om kerstverlichting in een park te gaan bekijken. Er waren bloemen, pauwen, vlinders enz. gemaakt van kerstverlichting.
Maandag was ik vrij, flink bijgeslapen :-).
Vandaag was ik weer vrij. 's Avonds ben ik ben Jill, Bjorn en Torrunn naar de Sushi geweest. Ik heb daar een paar sushi dingen geproefd, en heb Kip terriakki gegeten. Ik was niet zo dol op de sushi met vis, maar ik vond het ook niet verschrikkelijk vies ofzo. Daarna zijn we met Max erbij naar de film gegaan. Zij vonden die film erg leuk, maar ik vond het niet heel super. Kom misschien door wat ik geleerd heb bij Drama over goal en obstical enzo... HIHI!
Morgen mijn eerste final. Over Drama. Hopen dat het goed gaat. En anders is het pech!
Welterusten!

  • 12 December 2012 - 11:13

    Oma Ina:


    Hallo lieve Kiki

    Wat heb je weer een lang stuk geblogd ik vind dat je het heel goed doet hoor en denk dat
    het goed met je gaat geweldig Wijnanda je weet wie dat is woont in Amerika en zei ook tegen
    mij dat waar jij nu bent een hele mooie streek is .
    Je hebt het over uitstel ik heb vroeg geleerd stel nooit uit wat je nu nog kan doen ja moeilijk
    he maar je doet het goed hoor ik ben trots op je!!!!!!!!!!!!!!

    Fijn dat je nu een baantje heb en hoop dat het drama goed is gegaan .Leuke foto"s en heel
    fijn om je zo even tezien Lieve Kiki tot mails weer dikke knuffel Oma Ina
    Het regent hier ook hoor

  • 12 December 2012 - 12:23

    Roxane:

    Uitstel.... Ja, herkenbaar, ik zit in de overvolle profielwerkstuk periode. Dat kennen Amerikanen niet, toch? Ik vroeg het er laatst één, maar die hoefde als eindejaars project alleen maar eeen weekje stage te lopen, dat doen wij er nog eens 3x zo lang naast :)
    Wat voor'n weer is het bij jullie? Wolgends mij ligt daar boven bij Canada al snel sneeuw, of niet? We zijn hier in iedergeval weer ingesneeuw bij min 11 graden.
    De kerstverlichting overal lijkt me best leuk, daar kunnen ze hier nog wat van leren. Alleen de buurman van Ines heeft wat in zijn tuin staan, maar van dat ding word je zo gek dat je er beter met je gen dicht langs kan lopen :P

  • 24 December 2012 - 21:14

    Diana&JP:

    Beste Kiki, lang niets van ons laten horen, sorry. Hoorde van mama dat alles goed met je gaat en ook je blogs zijn leuk om op hoogte te blijven van jouw ervaringen. Heel erg bedankt voor jouw kaart uit Seattle. Wij moeten nog steeds de kerstkaart naar je op de post doen ! Ben je telefonisch thuis te bereiken met kerst ? Mama kon geen nummer geven anders dan een nummer van jouw mobiel. Doch dan moet jij geloof ik ook betalen. Heeft jouw familie daar geen huisnummer ? Ik hoorde dat je heel erg je best hebt gedaan met jouw baantje. Leuk om te horen en goed dat je een baantje hebt wat je leuk vindt. Wij wensen je een hele fijne kerst toe en hopelijk kan je bij wat vrienden het vieren of mee vieren of iets gezelligs doen. Annemijn en Diederick vragen vaak of het bij jou ochtend is als wij 's avonds zitten te eten. Laat even weten hoe we met je kunnen bellen o.i.d.. Hebben geen iPad met camera doch misschien kunnen we wel "bellen" en dan elkaar maar even niet zien. Heel veel plezier en een fijne vakantie hè. Tot wanneer heb je vakantie ? Groetjes Diana & JP

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 29569

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 Maart 2013

College in Amerika

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: