Lang geleden - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu Lang geleden - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu

Lang geleden

Blijf op de hoogte en volg

28 November 2012 | Verenigde Staten, Auburn

Hallo lieve mensen!

Het is al weer even geleden dat ik mijn laatste reisverslag heb geplaatst. In die tijd heb ik niet stil gezeten. In tegendeel.
We gaan langzaam naar het einde van het kwartaal. De accelerated read and write klas is stopgezet omdat het toch niet uitmaakt of ze doorgaan of niet (het vak zorgt ervoor dat de compass test beter gemaakt wordt, maar die hebben we al moeten doen). Ik heb dus de compass test van lezen opnieuw gedaan. Ik zit nu in reading 084 en zou eigenlijk naar reading 094 moeten. Maar ik heb de leestest zo goed gedaan dat ik gelijk naar reading 104 mag! Dus ik mag reading 094 overslaan. Het level na reading 104 zou zijn het "normale academische niveau". Het probleem is nu dat er geen enkele reading 104 klas meer een plek over heeft. Ik wilde heel graag bij een bepaalde docent die ik nu ook voor lezen heb, dus schreef haar een mailtje. Ze heeft mij toestemming gegeven om hoe dan ook ik haar klas te komen. Ik blij dus! En dan moesten er nog andere vakken gekozen worden... DRAMA!!! Ik wilde me inschrijven voor yoga, drama en duits 2e level. Yoga zat vol, dus dat lukt niet, ik kwam er achter dat drama niet zo goed voor mij is (het is heel genant als je voor de klas staat en door dyslexie en een vreemde taal in elke zin niet meer uit je woorden komt bij het voorlezen en het script leren is een moeilijk geheel...) en dan heb je nog Duits. Het eerste level van Duits leek mij veel te makkelijk dus heb ik de docent (die in het boekje staat als docent) maar een mailtje geschreven. 1,5 Week later had ik nog geen mailtje terug dus ben ik naar de advisors gegaan. Die heeft een mail gestuurd naar het afdelingshoofd van Duits. Hij mailde de advisor dat ik een andere meneer moest mailen. Dus ik mailen en heb vandaag een mailtje terug gehad dat hij het er mee eens was, maar hij eerst nog even met mij een woordje in het Duits wil praten om helemaal eens te zijn. Nouja, dat doen we dan even he?!
Vorige week donderdag (15 november) moest ik naar het hoofd van het internationale programma komen (Mike). Hij had baantjes uitgezocht en had 3 opties! In het theater van school maar dan was van 6-9 's avonds en dan zou ik niet terug naar huis kunnen. In de bieb of in het activiteitenprogrammabureau. Ik ga bij het laatste werken! :). Mijn huisgenoten waren alleen heel jaloers dat zij een aantal sollicitatiegesprekken moesten doen en ik niets hoefde te doen. Dus ze zeiden dingen als "het valt ons wel op dat Europeanen makkelijker aan baantjes komen.. Laat ze maar lekker jaloers zijn.
Vrijdags moest ik een socialsecurity regelen. Dat is een soort toestemming om te mogen werken. (ik heb geen greencard en mag dus geen contractuele banen buiten de campus aannemen). Wat een gedoe en wat een rare vragen krijg je! "Van welk ras ben je?" WAT?! Maar in 2 weken na aanvragen krijg ik het kaartje binnen en kan ik beginnen met werken! Na het aanvragen een heerlijke dikke hamburger gehaald! MJAMMJAMMJAM!
Zaterdags kwam mijn hostdad weer thuis van 4 weken zakenreis. Heel gezellig dat hij er weer is! verder wat huiswerk gedaan en kamer opgeruimd.
Zondag ben ik naar het outlet centrum geweest met school. Gezellig met Jill door het centrum goedkoop geshopt HIHI! 's avonds weer thuis en meteen bij het welkomsfeestje aankomen. Mijn hostdad had eten meegenomen uit Singapore, dus een heleboel leerlingen kwamen eten. Een heleboel mensen van die groep zijn ook hele lieve vrienden van mij en dus was het heel gezellig.
Maandag/dinsdag. Dagjes naar school. Niet zoveel spectaculairs aan.
Woensdag Lieve Esther kwam aan uit San Diego. Ze blijft voor Thanksgiving tot en met maandag. Ze heeft het niet leuk in haar gastgezin in San Diego dus mocht ze van haar moeder en vader het vliegtuig naar mij toekomen. Heel lief! En ik ben heel blij dat mijn gastgezin haar een tijdelijk onderdak wil geven. We zijn naar het college gelopen en ik heb haar rondgeleid. Daarna zijn we lange vingers gaan bakken, iedereen vond het lekker HAHA.
Donderdag hebben we Thanksgiving gevierd. Dat houdt in: Kalkoen/ham eten met vrienden. Een heleboel van de mensen van het Singapoerse feestje waren er nu ook weer. Het was ontzettend gezellig en het voedsel was heerlijk! Om een uur of 10 zijn we richting Southcentre gereden om "black friday" mee te maken. De winkels gaan dan 's nachts open en er zijn gigantische kortingen van minimaal 40-80%! Het was gigantisch druk! We stonden om 12 uur voor de deur van Abercrombie & Fitch en dan echt dicht bij de deur. NOOIT MEER! Het was gewoon gevaarlijk! Er werd zoveel getrokken en geduwd. Dat er geen mensen op de grond zijn gevallen en zijn overlopen verbaast me echt. Mensen pakken gewoon iets zonder te kijken en gaan na een heleboel gepakt te hebben eindelijk eens kijken en gooien de spullen wat ze niet willen of wat niet in hun maat is gewoon op de grond of over tafels enzo. Heel vreemd. De winkels worden heel erg heet en je staat soms wel een uur in de rij! Dat er geen mensen zijn flauwgevallen... En om een uur of 3 'snachts liepen er nog steeds mensen met kleine kinderen! Echt bizar.
Vrijdag hebben we flink geslapen want we waren pas om 7 uur 's ochtends thuis! NIet normaal! En op de momenten dat we wakker waren hebben we gezellig met mijn gastgezin spelletjes gespeeld.
Zaterdag zijn Esther en ik naar Seattle geweest. Even de highlights bezocht: Public Market, Space Needle, kauwgommuur. Heel gezellig. We hebben ook een stukje kaas gehaald. Mijn gastkinderen waren daar heel erg blij mee, die vinden de hollandse kaas echt lekker!
Zondag hebben we er een Nederlands dagje van gemaakt. om 8 uur werden we wakker gesmst met de mededeling dat ze honger hadden. Dus wij lopen de trap af en staan echt versteld van ons Engels: Is het zo erg vooruit gegaan dat het opeens aanvoelt als Nederlands? Maar dat was maar een illusie, Alvin, mijn hostdad, had Nederlandse radio opgezet. Dus wij begonnen met koken: Pannenkoek als ontbijt. Ze vonden het heerlijk, vooral pannenkoek met suiker en limoen vonden ze lekker. De pannenkoeken die overbleven werden 's middags gegeten met kip curie. Wij heel verbaast, maar zij vonden het lekker... We hadden ook gevulde eieren en gevulde koeken gemaakt. Van de eieren moesten we van Alvin 's avonds nog een portie maken omdat hij het heel lekker vond. We hadden voor 's avonds een rookworst gevonden! En we aten dus boerenkool met worst en hete bliksem. Dat vonden ze ook al lekker! Een geslaagd Nederlands dagje dus.
Maandag had ik Esther mee de klas in genomen. Jammer genoeg was het het allersaaiste vak: Foundation for succes. Ik had haar graag naar een meer interessant vak genomen. Daarna de rest van de dag geskipt om Esther weg te brengen naar het vliegveld. Toen ik eenmaal thuis was ben ik in slaap gevallen en bleef 6 uur slapen. Werd wakker gemaakt om te eten, maar at maar een half kommetje rijst. Toen weer door gaan slapen en heb er nog 9 uur aan vast kunnen plakken.
Vandaag had ik maar 1 uurtje les omdat mijn 1 uur klas uitvalt voor de rest van het kwartaal. daarna thuis gekomen en 3 uurtjes na thuiskomst weer gaan slapen. Heb weer 6 uur geslapen! Nog even het laatste deel van mijn boek gelezen omdat ik daar morgen een test over heb... Nu weer slapen want ik ben echt helemaal kapot. Ik slaap waarschijnlijk zoveel omdat ik iets onder de leden heb. Had de afgelopen dagen veel keelpijn en een verstopte neus en een loopneus.. Met wat medicatie gaat het gelukkig wel wat beter maar het blijft irritant.

  • 28 November 2012 - 08:27

    Esther :

    WE HAD A GREAT TIME!!!

  • 28 November 2012 - 08:38

    Roxane:

    Heey! Wat leuk om te horen dat je het naar je zin hebt! En dat voor een baantje moet ik straks ook gaan regelen, ik zal me maar weer voorbereiden op veel rompslomp. -_-
    IOok leuk dat je zoveel nederlandse gerechten maken kan :D

  • 28 November 2012 - 15:44

    Tante Ria, Vanuit Beverwijk:

    Goede middag Kiki,

    Met veel aandacht je verslag gelezen , en vind het leuk wat je allemaal onderneemd.

    En dat je het over dislectie hebt , dat zit misschien in de fam.3 van de kinderen van onze dochter Angela

    hebben dat ook, o a Bas waarmee jij als peutertje bij oma de goede op de foto staat.

    Nog een fijne tijd daar , en groetjes vanuit Beverwijk.

  • 28 November 2012 - 15:44

    Tante Ria, Vanuit Beverwijk:

    Goede middag Kiki,

    Met veel aandacht je verslag gelezen , en vind het leuk wat je allemaal onderneemd.

    En dat je het over dislectie hebt , dat zit misschien in de fam.3 van de kinderen van onze dochter Angela

    hebben dat ook, o a Bas waarmee jij als peutertje bij oma de goede op de foto staat.

    Nog een fijne tijd daar , en groetjes vanuit Beverwijk.

  • 28 November 2012 - 17:41

    Oma Ina:

    Hallo Kiki

    Je bericht was weer leuk om telezen het gaat goed met je he leuk dat Esther bij je was

    en Nederlands gekookt en gebakken .Ik heb waar ben je onder de favorieten staan
    dus kijk ik er vaak op ,Ik heb je van de week een mail gestuurd dus weet geen
    nieuws

    Je verslag was nogmaals heel leuk hoor . Heel veel lieve groeten van Oma Ina

  • 28 November 2012 - 19:58

    Buufjes:

    Hoi lieve Kiki
    wat een gezellig verslag van alles wat je de laatste weken hebt beleeft.
    Het was zo leuk om via de iPad jullie te zien en te kletsen.
    Wij gaan 4. Dec naar Nieuwe Niedorp om Sint te gaan vieren de kleine meisjes zijn
    Er helemaal vol van het is leuk maar Julia vindt het ook een beetje eng.
    Is je verkoudheid over gegaan? Liefs van ons de nufjes

  • 28 November 2012 - 20:49

    Oma V.d.Meulen:

    Hallo Kiki,

    Leuk weer een verslag te lezen. Wat ik alleen mis is hoe je dat Duitse dorpje ervaren hebt. Nou zeg, heb ik een heleboel getikt en opeens is alles weg!! Kan ik weer opnieuw beginnen!! Nou, ja, hier dan het vervolg: Is die foto van de kerstboom soms daar genomen? Was er echt Duits, hè? Hoop de volgende keer te horen hoe het "schoenen zetten" is verlopen. Vonden ze het leuk? Heb je ook al de speculaaskruiden gebruikt of ga je volgende week net als ik de gevulde speculaas bakken? Hier komen de gezinnen Neeskens en v.d.Meulen sinterklaas vieren. Ben benieuwd of er daarna nog door de tweeling "geloofd" wordt! Wat ga je eigenlijk met Kerst doen nu de fam. weg is? Jammer, dat Esther dan niet bij jou is; was dat niet mogelijk?
    Opa gaat helaas hard achteruit. Doodvermoeiend, maarja we zullen wel zien hoe het verlopen zal.
    Wens je nog een fijne tijd en tot de volgende keer maar weer! Liefs van ons beiden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 29575

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 Maart 2013

College in Amerika

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: