Knopen doorgehakt. - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu Knopen doorgehakt. - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu

Knopen doorgehakt.

Blijf op de hoogte en volg

11 November 2012 | Verenigde Staten, Auburn

Beste mensen!

Afgelopen donderdag heb ik knopen doorgehakt. Ik blijf toch de volle 6 maanden, ga op wintersportreis naar Wistler (Canada) (14-16 december) maar ga niet skien (mijn moeder zou ongerust thuis zitten wachten tot het telefoontje dat ik 2 benen gebroken heb, en het is heel duur, 2 dagen voor 250 dollar zonder skien en met skien komt er nog eens 155 dollar bij), ga bij de musical en ik ga op school werken (daar kun je 9 dollar per uur verdienen!!! Dik goed voor mijn leeftijd). Als ik maar hard genoeg bezig ben hoef ik niet na te deken.
Even over de verkiezing. Ik heb er eigenlijk niets van gemerkt, van die hevige verkiezingsstrijd. Wij hebben geen tv in huis en heb al die reclames niet gezien. Je ziet af en toe wel iets langs de weg over Mitt en Obama, maar dat is niet heel erg veel. In Nederland is die strijd mijns inziens feller. In de klas heeft bijna elke docent het er wel even over gehad, maar na een minuut of 2 waren ze er wel weer over uitgepraat.
Woensdag was ik vrij vanwege advising day. Ik heb toen even wat huiswerk gedaan en lekker uit geslapen.
Donderdag had ik nog een gesprek met Mike, die mij vertelde dat hij een baantje gaat regelen. Heel fijn! Ik had 's ochtends een gesprek met mijn reading docent. was heel gezellig. Iedereen moest bij haar op gesprek komen dus ik was niet een slechte leerling (voordat ik daar weer vragen over krijg). Ik had haar ook verteld dat ik al weken in hetzelfde level op de internetopdracht zit terwijl ik een keer of 6 al meer dan 100% had. Dus ze heeft mij handmatig naar het hogere level gezet. Toen ik van school thuis kwam zag ik het pakketje, heel veel kinderchopsicks en een supergave sticker voor op mijn computer. HIHI!
Vrijdag ben ik na school naar Mary gegaan. Mijn schoolpasje die daar nog lag opgehaald. Ook weer even te horen gekregen wat er allemaal op de campus gebeurt. Ik blij dat ik daar niet zit, het zou niets voor mij zijn. Maargoed. 's Middags kreeg ik een pakketje uit Nederland, van mijn opa en oma. Ik wil namelijk heel graag pepernoten bakken maar had geen speculaaskruiden en dat is hier ook niet te koop. Dus heb speculaaskruiden, pepernoten, chocoladeletters en dropjes gekregen! Heerlijk!
Gisteren met ik met Tracy, Eugene, en Mary naar een waterval geweest. Dat was heel mooi! Maar we moesten 1 uur heen rijden om daar maar 20 minuten te zijn. Daarna ben ik met Mary, Jill, Max en een Noor waar ik de naam van ben vergeten naar Seattle gegaan. Public Market weer gezien en voor het eerst bubble tea gedronken, dat is niet zo lekker. Daarna gaan shoppen met de meiden. En de Abercrombie and Fitch in Seattle was heel groot en ze hadden een grote sale afdeling. Heb een knaloranje jeans gekocht (maar 19 dollar!). HIHI! Aan het einde van de dag zijn we naar Dicks gegaan, een hamburgertent. DIe hamburgers waren lekker! We hebben de jongens toen op de campus gedropt en zijn doorgereden naar Jills huis. Daar hebben we een film gekeken, weet niet meer welke want het was te voorspelbaar en er gebeurde eigenlijk niets.
Vandaag heb ik weer een lui dagje, voor drama moet ik een script lezen en een scene uitzoeken die ik wil uitvoeren, dus dat ga ik even lezen. En ook nog even met de kids spelen. Dus een rustig dagje.

  • 12 November 2012 - 10:22

    Oma Ina:

    Halo Kiki

    Ik vind het knap dat je deze beslissing neem, vooral omdat je het af en toe moelijk heb.

    Maar je zult zien later zeg je wat een belevenis en dat kan je niet meer worden afgenomen.
    En als je terug bent in Nederland heb je heel wat te vertellen over je belevenis in Amerika.

    Ik lees je verslag graag en kijk uit naar de volgende .
    Voor hoe lang ga je naar het skioord .
    En heb je al een grote envelop ontvangen je ziet ik heb wat vragen maar lees het misschien
    wel in je mail liefs Oma Ina

  • 12 November 2012 - 20:48

    Roxane:

    Jup, de strijd tussen Obama en Romney hebben we hier toch ietsje anders mee gekregen.
    Lees: tot twee uur snachts op school naar een live uitzending van cnn staren.
    Wel gratis hotdogs, brownies en tortilla :D

    Je mist inderdaad wel Sinterklaas. Maar als ik het goed begrepen heb hangt Amerika nu al weer vol met kerstversiering? Das toch ook wel een keer leuk in december? Haha.

    Nog een paar Mitt Romney grapjes in reactie op die leuke banner:
    "Maybe I should just buy America," - Mitt Romney
    "I'm secretly glad that I don't have to move to a smaller home," - Ann Romney

    Ik had dus trouwens in augustus mijn stufi aangevraagd, toen kraag ik te horen dat ik binnen 8 weken bericht zou krijgen. Nou, afgelopen zaterdag, op serieus de allerlaatste dag van die acht weken, kreeg ik dus een brief met de titel "bericht". Ik met kloppend hart dat ding open maken.....
    Stond er dus in dat dit mijn bericht was: ik mag nog even wachten en dan krijg ik binnen acht weken de uitslag. -_- Dat gaat dus weer eens acht weken duren. Tot begin januari, dus ik hoop op een mooi cadeau voor mijn verjaardag xD

    Heel veel succes verder daar, en probeer naast het niet skiën ook niet aangevallen te worden door een beer als je in Canada bent! Mooi trouwens dat je Engels verbeterd is!

    Sterkte en groetjes Roxane

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 15371
Totaal aantal bezoekers 29572

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 Maart 2013

College in Amerika

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: