KeuzesKeuzesKeuzes - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu KeuzesKeuzesKeuzes - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu

KeuzesKeuzesKeuzes

Blijf op de hoogte en volg

07 November 2012 | Verenigde Staten, Auburn

Hallo mensen in Nederland!

PFFF Wat heb ik een boel keuzes. Wil ik 3 of 6 maanden blijven, wat doe ik in de Kerstvakantie (mijn gastgezin gaat ruim 3 weken op vakantie naar Azie). Dus mijn keuzes: In het huis met de 2 andere meiden achterblijven en bijna nergens naartoe kunnen, naar huis gaan met de kans dat ik het vliegtuig niet meer inga om terug te vliegen, mijn oma laten overkomen (wat er misschien voor zorgt dat ik met haar mee terug wil) of op de skitrip en vrijwilligerswerk doen. Waar zouden jullie voor kiezen? Maar nu even over mijn ervaringen.

Afgelopen dinsdag was het Halloween. Brian was verkleed als dokter, Harold was verkleed als legerman, Eugene was verkleed als superman, Tracy was verkleed als tiener en ik was verkleed als Kermit de Kikker. We zijn langs heel veel deuren geweest en het ene huis was mooier versierd dan het andere. Als een huis niet meedeed moest het buitenlicht uitgeschakeld zijn zodat het duidelijk was wie meedoet en wie niet. De jongens hebben ontzettend veel snoep opgehaald. Ik denk dat ze per persoon wel 2 kilo hadden!!! Donderdag en vrijdag heb ik eigenlijk niet veel gedaan, naar school en daarna luieren en slapen (ik ben de laatste tijd heel moe). Vrijdag ben ik nog wel aan het bakken gegaan, ik kwam om 8 uur op het idee om zeeuwse bolussen te gaan bakken. Ik was meteen begonnen en om 11 uur was ik pas klaar. En het resultaat was verre van geweldig, maar de jongens houden van het (ze noemen het cinnamon rolls).
Zaterdag was ik met Jannet (mijn hostsister) naar Seattle gegaan. Ze wilde mij gaan rondleiden door Seattle. We zijn naar downtown Seattle gegaan en hebben public market, de kauwgommuur, de eerste starbucks en een donerzaak (ooeeh, wat was dat lekker, niet zo lekker als de Nederlandse doner maar wel lekker). Voordat we terug moesten zijn we nog naar een supermarkt geweest waar ze een paar Europese voedingsmiddelen verkopen, dus ik heb daar kaas gehaald. Een ministukje kostte 5,78 dollar!!!!!! Belachelijk!!! Echt achterlijk!!! Maar ik kon het niet laten liggen.....
Zondag heb ik weer een lui dagje gehad, heb 20 uur geslapen, ik was echt zo moe!
Maandag had ik een kort dagje (10-13.50) en heb daarna niets meer dan was huiswerk gedaan.
Dinsdag (vandaag) had ik al helemaal een kort dagje, ik moest om 12 uur met mijn mentor van foundation for succes afspreken. Om 13.00 uur was mijn volgende klas en daarna ben ik bij een advisor langgeweest om te vragen of zij nog tips hadden voor de vakantie. Dus eigenlijk een korte dag, maar ik heb heel veel gedaan.
Morgen ben ik vrij omdat het dan advisingday is en dan hoeft niemand naar school. Dus ik ga met een aantal mensen naar Burlington. Wordt vast heel gezellig! :)

  • 07 November 2012 - 09:30

    Oma V.dMeulen:

    Hallo Kiki,

    Nog geen pakje? Wat de keuzes betreft: vraag eerst maar eens op welk weer je kunt rekenen i.v.m. je keuze. Ik heb begrepen van je moeder, dat je geen openbaar vervoer in de buurt hebt, dus als je door sneeuwlagen moet ploeteren ??? Om wat voor vrijwilligerswerk gaat het?
    Ik denk, dat je zo moe bent van het kwaken en rondspringen als kikker of niet? Je zag er wel mooi uit.
    Je schrijft niets over de presidentsverkiezingen; ik dacht dat heel Amerika in de ban daarvan was, maar kennelijk bij jullie niet die gekte.
    Sterkte met het nemen van de beslissing; je zul die toch uiteindelijk zelf moeten nemen!
    Nog een fijne tijd, liefs van ons beiden, Oma

  • 08 November 2012 - 00:06

    Diana&JP:


    Hoi Kiki,

    Je hebt even niets van ons vernomen omdat de een na laatste blog aan onze aandacht was ontschoten. Qua keuzes zeggen wij: ga lekker skiën en doe vrijwilligerswerk (al weten we niet wat het inhoud). Vraag aan buren of andere Amerikaanse mensen die je kent of je hun mag joinen met kerst ! Vinden ze waarschijnlijk heel normaal en als je uitlegt wat reden is ben je denk ik zo welkom. Denk wel dat kerst heel anders wordt gevierd. Heb je ook al veel contact met Amerikanen zelf of nog veel met andere internationale studenten ? Zou nl zeker ook met de USA-ers zelf zoveel mogelijk in contact komen. Misschien zijn er ook leuke X-mas-parties tzt.

    Wij waren ook altijd in de veronderstelling dat je minimaal 6 maanden zou gaan. Skiën in dat gebied moet denk ik geweldig zijn en mogelijk niet eens zo heel duur. Halloween moet wel een bijzondere ervaring zijn geweest, toch en we zijn net als oma erg benieuwd wat je allemaal vd verkiezingen hebt mee gekregen ? Wij vonden het wel spannend hoor ! Wat doe je zoal buiten school om ? Sporten ze veel. Ik weet wel dat toen ik (JP) in USA was we dagelijks 1-1,5 uur gingen sporten na schooltijd. Wordt je door jouw gezin ook overal naar toe gereden ? Mijn gastfamilie vond het al gek als ik 2 km fietste naar vrienden uit het dorp ! Wat doet jouw gastgezin in het weekend allemaal ? Nemen ze je ook mee naar hun vrienden ? Nou je ziet veel vragen dus zijn benieuwd. Hier is alles goed. kidds vragen nog regelmatig of jij al wakker bent als we ze 's avonds ophalen......heel grappi. Groetjes Diana en JP

  • 11 November 2012 - 22:10

    Jet:

    He lieverd!

    Wat goed om vandaag van mama te horen dat je blijft!!!! Super!!! En lekker naar Whistler dat is ZOOOO leuk. Daar ben ik jaren geleden ook geweest samen met Marije, Arthur en Marc. Leuk weekend was het, wel zomer, maar ik zag me daar wel lopen tijdens de winter hoor!!! En nu ga jij dat doen! Geniet dus ook even voor mij daar :-)

    Die kerst ben je ook zo door, ik begreep dat die ene man al aan het kijken voor je was voor wat vrijwilligerswerk ofzo, vertrouw erop dat je iets heel leuks tegemoet gaat! Jij hangt de slingers op Jingle Bells....Misschien is er wel iets leuks te doen bij een kerk, ontmoetingscentrum of wat dan ook.

    Ik mail je gauw weer!

    Dikke kus vanaf hier! XXXXXX Jet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 29577

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 Maart 2013

College in Amerika

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: