Walmart - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu Walmart - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu

Walmart

Blijf op de hoogte en volg

30 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Auburn

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik met de bus vanaf school naar Walmart gegaan. Dat is een verhaal op zich waard! De busreis van school duurde een half uur. Nadat ik was uitgestapt op de plaats waar ik moest zijn kon ik de Walmart niet vinden. Dus ik google maps geraadpleegd. En die zei dat ik al op de plek van bestemming was, maar dat hele winkelgedeelte had hetzelfde adres. na ongeveer een half uur zoeken heb ik het toch gevonden. De winkel die zo groot is dat je er makkelijk in kan verdwalen (wat dus ook een aantal keer gebeurde). Er was een enorme kerstafdeling die ongeveer net zo groot was als een normaal tuincentrum. Er was een halloweenafdeling van een standaard winkelgrootte. Ik had wat ingredienten nodig om zeeuwse bolussen, kletskoppen en krentenbollen te bakken. Dus ik eerst op zoek naar een weegschaal (die had Tracy namelijk niet). Ik ben 10 keer langs de kookafdeling gelopen maar kon het maar niet vinden. Dus ik maar eerst op zoek of ze misschien speelgoed hadden om voor Sinterklaas cadeau te doen. Er was heel veel speelgoed, maar eigenlijk geen lego of playmobil (dingen waar deze jongens mee spelen). Daarna liep ik lans de sportafdeling. In het eerste schap stonden een stuk of 30 kinderfietsen en ook nog een aantal volwassen fietsen. En heel veel spul om hier uberhaubt te kunnen fietsen (helm, plakset, handschoentjes enzenz.). De rij daarna was voor de sportartikelen. Geen schappen vol met voetbalspul, zoals in Nederland, maar er was een honkbal gedeelte met allemaal knuppels, vergelijkbaar met een hockeygedeelte in een sportwinkel. Er lagen zo'n 40 verschillende soorten basketballen en er waren ook nog een heleboel rugbyballen. Ergens onderaan in een hoekje was ook nog een voetbal te vinden. Het schap daarna lag vol met "bijzondere sporten". Kano roeispanen, hele kano's, golfspullen, tennisartikelen, en nog wat dingen. Daarna kwam ik bij een typisch Amerikaans schap uit: pijl en bogen en schietgereedschap. Een stukje verderop in de winkel was een "mannenafdeling", het was duidelijk dat het een mannenafeling was, want er liepen bijna alleen maar mannen en de vrouwen die er liepen, liepen met hun mannen mee of waren met hun mannen aan het telefoneren wat ze precies nodig hadden. Er waren auto-onderdelen te vinden en blusgereedschap. Die afdeling liep vanzelfsprekend over naar de elektrisiteitsafdeling. Tegenover de elektrisiteit was er voor de vrouwen een huisafdeling en een kledingafdeling. Ergens achter in de hoek van de winkel was dan eindelijk de etenswarenafdeling. Ik ben niet alleen met de benodigdheden thuis gekomen, maar ook met 2 pakken stroopwafels! Ze lagen ergens onderin het schap met buitenlandse koekjes verstopt. Toen ik eenmaal alles had ben ik nog maar eens naar de keukenafdeling gelopen en heb dan na veel zoeken toch de weegschaal gevonden (ik typ elke keer weegschaap, ik weet ook niet waarom). Ik heb geprobeerd alles in mijn tas te proppen en die was dan ook loodzwaar. Morgen ga ik flink bakken omdat er ook flink wat Aziaten nieuwsgierig waren naar het Nederlandse "krentenbollen bread". En morgen heb ik daar gelukkig veel tijd voor omdat we de hele dag vrij zijn. :).

  • 01 November 2012 - 11:23

    Oma Ina:


    Hallo Kiki

    Ik heb weer met plezier je reisverslag gelezen en hoop dat het bakken is geslaagd.

    En leuke foto"kunen we zie en mee leven met je , ik heb een mail naar je gestuurd
    en lees je meer. Heel veel groetjes Oma Ina

  • 04 November 2012 - 19:16

    Tante Ria Zus Oma Ina:

    Hallo Kiki , van Ina alle verhalen gehoord en je laatste verslag gelezen , heel leuk!
    ik was ook wel benieuwd , want Tessa onze kleindochter heeft ook al eens opgenoemd dat ze met zulke
    plannen rondloopt, maar moet nog 1 a 2 jaar hier naar school, dus er kan nog van alles gebeuren. Een fijne tijd nog en groetjes vanuit Beverwijk

  • 05 November 2012 - 22:36

    Jet:

    He Kiki!

    En hoe zijn de pannenkoeken geweest? Lekker? Zo zie je maar, je kunt daar nog een ondernemerschap beginnen voor lego en playmobil....alles in kansen bekijken meid! Je zoektocht wordt dus ook gewoon beloond met een pak stroopwafels!!! Lovely!

    De verkiezingen zullen ook best wel spannend zijn om nu daar te zijn, een hele belevenis denk ik zo. De hele dag al die reclame spotjes....

    Goed, hier is het bedtijd weer! Een fijne dag jij nog en voor straks, sweet dreams!

    Waarom had je trouwens een dag vrij?

    XXXX van ons hier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 820
Totaal aantal bezoekers 29577

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 Maart 2013

College in Amerika

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: