geen titel - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu geen titel - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu

geen titel

Blijf op de hoogte en volg

13 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Auburn

Hallo lieve mensen,

Ik typ dit verslag met een mooi achtergrondmuziekje (een van de medestudenten is aan het pianospelen). Heel gezellig! Mijn hostdad is 2 dagen geleden voor iets meer dan een maand naar Maleisië, China en nog een land vertrokken. Dat is ontzettend jammer omdat het een toffe man is.

Zaterdag gaf Ben zijn feestje. Hij had ongeveer 14 mensen uitgenodigd, dus het was een dolle boel in huis. Heel Azie is in de ban van de "gangnamstyle". Dat is een maf liedje met een nog maffer dansje (je danst alsof je paardrijdt, zoek maar op op youtube als je het werkelijk wilt zien). Tracy had heel veel Chinees en ander aziatisch eten gemaakt (zoals we elke avond eten), en voor veel van de gasten was het de eerste keer dat ze Aziatisch voedsel kregen sinds ze hier aangekomen zijn, dus ze waren helemaal enthousiast.

Afgelopen zondag ben ik naar het "salmon festival" geweest. Een festival dat eigenlijk bedoeld is voor de zalm die tegen de rivier op zwemt om daar eitjes te gaan leggen, maar het is nu een enorm evenement met allemaal kraampjes en veel eten geworden (typisch Amerikaans). Ik was daar met mijn hostfamily en Tian. Ik heb samen met Tian "International College Experience", maar heb haar eigenlijk pas bij het feestje van Ben leren kennen. Ik vond het jammer dat er zoveel kraampjes waren en er zoveel voedsel was, want het hoofdidee van het festival was eigenlijk helemaal weg.
Daarna zijn we doorgereden naar de pompoenvelden. Dat was echt heel erg leuk! Er lagen een paar duizend pompoenen en de jongens mochten een mooie grote pompoen uitzoeken om te bewerken. Tracy had ook nog wat kleine eetbare pompoenen nodig voor pumpkinpie. Er was ook veel groente te koop en Tracy heeft ook daar dan ook super verse maïs kolven gehaald. HEERLIJK!
Maandag tot vrijdag ben in veel naar school geweest. Soms leuk (zoals Drama) maar vaak saai (zoals Accelaret read and write, als ze me de informatie een keer uitlegt snap ik het ook wel...). Afgelopen week ook mijn tante en buurtjes (van de oppas/training/hardlopen/enz.) weer even gesproken. Wat was dat weer even fijn! Vrijdag ben ik met Jenna, een meisje uit Vietnam, naar de Supermall gegaan. Ik moest op zoek naar een halloween kostuum, sjaal, muts, wanten en een normaal langemouwen shirt, maar kon alleen het halloweenkostuum vinden (en 2 supergave caps voor Willemijn en een spelletje Phase 10 :D).
Vandaag heb ik maar eens lekker uitgeslapen, dat is soms ook nodig. Verder vandaag een fotobewerkingsprogramma gedownload, is erg leuk, nu alleen nog uitvinden hoe ik precies moet bewerken en hoe ik mijn bewerking als aangepast bestand kan opslaan.

  • 14 Oktober 2012 - 10:50

    Oma Ina:

    Lieve Kiki

    Jou verslag heb ik met plezier gelezen leuk hoor met foto"s voor de kinderen in je gast gezin is het
    ook niet leuk om Papa zo lang te missen ze zijn nog jong .
    De piano muziek moet ik er zeker bij denken als ik het verslag lees?
    Ik hoop dat het nu goed met je gaat we hebben allemaal wel eens een dip ook in Nederland .

    Wat heb je veel pomoenen gezien zoveel heb ik er in mijn hele leven niet gezien.
    Het is hier nat maar ja herfst he maar met jou verslag er bij kan mijn dag niet meer stuk.

    Eneen knuffel van mij liefs Oma

  • 21 Oktober 2012 - 13:08

    Jet:

    He Kiki!

    Lekker weekend aan het vieren? De kaarten zijn al binnen, maar ik geef ze pas dinsdag! Hier alles ok, bijna vakantie voorbij, morgen weer vroeg uit de veren!

    En nog twee nachtjes slapen en dan is het feest! Lucas en Thomas alweer 8 jaar....pfff.....

    Mail je snel weer, nu gaan we nog even de deur uit!

    XXXX van ons!
    Mariette

  • 21 Oktober 2012 - 13:08

    Jet:

    He Kiki!

    Lekker weekend aan het vieren? De kaarten zijn al binnen, maar ik geef ze pas dinsdag! Hier alles ok, bijna vakantie voorbij, morgen weer vroeg uit de veren!

    En nog twee nachtjes slapen en dan is het feest! Lucas en Thomas alweer 8 jaar....pfff.....

    Mail je snel weer, nu gaan we nog even de deur uit!

    XXXX van ons!
    Mariette

  • 21 Oktober 2012 - 13:08

    Jet:

    He Kiki!

    Lekker weekend aan het vieren? De kaarten zijn al binnen, maar ik geef ze pas dinsdag! Hier alles ok, bijna vakantie voorbij, morgen weer vroeg uit de veren!

    En nog twee nachtjes slapen en dan is het feest! Lucas en Thomas alweer 8 jaar....pfff.....

    Mail je snel weer, nu gaan we nog even de deur uit!

    XXXX van ons!
    Mariette

  • 21 Oktober 2012 - 13:08

    Jet:

    He Kiki!

    Lekker weekend aan het vieren? De kaarten zijn al binnen, maar ik geef ze pas dinsdag! Hier alles ok, bijna vakantie voorbij, morgen weer vroeg uit de veren!

    En nog twee nachtjes slapen en dan is het feest! Lucas en Thomas alweer 8 jaar....pfff.....

    Mail je snel weer, nu gaan we nog even de deur uit!

    XXXX van ons!
    Mariette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 29579

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 Maart 2013

College in Amerika

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: