Nederland, een gemis - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu Nederland, een gemis - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu

Nederland, een gemis

Blijf op de hoogte en volg

06 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Auburn

Dag Denemarkers, Duitsers, Amsterdammers en Nederlanders,

De afgelopen weken heb ik heel veel over Denemarken gehoord. Sommige mensen denken dat Nederland en Denemarken hetzelfde zijn en dat we allemaal Duits spreken. Als ik vertel dat ik uit Nederland kom, vragen ze meteen of ik uit Amsterdam kom. Tja.

Ik mis Nederland heel erg. Het even ergens naartoe fietsen, de heerlijke boterhammen met boterhamworst die mijn oma altijd voor mij maakt, de knuffels van mijn moeder, het gelach van mijn oma aan de telefoon waarvan ik niet weet waarom ze lacht omdat ik nooit luister omdat ze toch mijn moeder nodig heeft, af en toe even bijkletsen met mijn lieve tante, het 's avonds oppassen en dan de allerleukste verhalen van de aller grappigste kinderen horen, de trainingen op vrijdagavond, het ochtendhumeur van mijn zusje, de computerverslaving van mijn broertje (grapje Willie en Wijntje), de ovenschotels, het gepest van mijn lieve papa, het uitkijken naar de komende vakantie in Duitsland (Dat is echt een heel groot ding, dat ik niet meekan/mag, ook al zit ik wel in Amerika, zo voelt het niet), 's avonds na het eten even Phase 10 spelen, mijn zusje even naar de supermarkt sturen om een reep chocolade met daim stukjes te laten halen omdat ik te lui ben.
Natuurlijk weet ik dat ik een enorme kans krijg, maar zo voelt het momenteel niet. Het is niet dat het hier niet leuk is, ik heb het liefste gastgezin, de leukste mensen om me heen om te shoppen, klimmen of andere leuke dingen mee te doen, maar ik mis de dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse "gebruiken". Ook al kookt mijn gastmoeder geweldig, ik heb nu wel een beetje genoeg van het Chinese eten en dan vooral de rijst (sorry voor de mensen die ik hier misschien mee beledig), geef mij maar een heerlijke witlofschotel met heeeeeel veel kaas! :P.

Oke, nu weer positief, omdat ik anders het gezeur van iedereen krijg dat ik alles positief moet inzien al dat soort dingen.........
Morgen ga ik misschien met de Nederlanders, een aantal Noren, een Canadees en nog wat nationaliteiten naar de klimhal. Er is niets meer dan een plan, dus we zien wel of het door gaat of niet.
Overmorgen ga ik met mijn gastgezin naar het "salmon festival" een festival waar je naar zalm gaat kijken die tegen de rivier opzwemt. Dat schijnt heel spectaculair te zijn. Ik ga het wel zien!

Even wat vragen beantwoorden:
De meeste vragen heb ik wel in mijn vorige blogs beantwoord, maar mijn tante had een vraag die ik niet zo snel kont terugvinden:
Leef je alleen met die mensen of zitten er nog andere internationale studenten?
Ik leef hier buiten het gezin nog met 3 andere internationale studenten, 2 meiden uit Korea, en een jongen uit Thailand. Het zijn aardige mensen en ze spreken goed Engels. In mijn gezin wordt bijna elke avond piano gespeeld en de kids hebben op vrijdag middag en avond hun game/tv avond, dat is de enige dag dat er iets met een scherm aan mag staan.

Oh, ik las in de reacties op de blog/ de appleberichten van Henriette dat de jongens die ik training gaf nu alles winnen! Wat leuk om te horen!! Wat zou ik graag even op een zaterdag naar huis vliegen om die jongens te zien spelen...... Voor de ouders van die jochies, vertel ze maar dat ik heel trots op ze ben en dat ik iedereen een High Five geef (denkbeeldig).
En een dikke kus voor mijn neefjes, nichtjes, ooms, tantes, lieve buufjes (en die krijgen ook een hele dikke knuffel!!!!) en natuurlijk opa en oma's!!!!
Mijn ouders en zusje en broertje spreek ik te vaak in het echt om het hieronder te zetten ;).

Okee, nu weer even niet zo emotioneel.

Tot de volgende blog!

  • 06 Oktober 2012 - 11:50

    Jet:

    He lieverd!

    Ik kan me het allemaal voorstellen het missen. Je gaat gelukkig op die manier alles thuis ook waarderen! Hebben ze daar in de supermarkten witlof? Dan kun je het een keertje voor ze maken...!!! Een heerlijke Nederlandse maaltijd! Wie weet, staan ze er voor open! In Frankrijk heb ik met de Nederlandse meiden een andijviestampot hartje zomer gemaakt....

    Hier zitten we nog steeds in de regen, dus lekker fietsen is er echt niet bij....even de kids uit school halen gisteren, betekende meteen met z'n allen in de pyjama voor de buis hangen....met bakken kwam het de hemel uit zetten en Floris moest perse op zijn eigen fiets (lees: dus drie keer zo lang erover doen...). Vanmiddag heeft Lucas een kinderfeestje, verkleed als soldaat mag hij gaan....ik ben benieuwd wat ze gaan doen. Ik heb zelf ook een dubbel sarah feestje (klinkt weer lekker oud) dus Maarten is hier met de andere twee thuis. We hebben lekker pepernoten gebakken vanochtend, het huis ruikt zo lekker naar de specerijen....Mag je zelf ook actief in de keuken zijn? Is misschien ook een keertje leuk om te doen. Toen ik bij Marije en Arthur zat in Canada heb ik veel taarten gebakken, zooooo lekker, zulke leuke bakspullen hebben ze daar!!!

    Veel plezier bij het festival, ik zal eens googlen of er iets meer over te lezen valt! Ik schrijf je weer!

    Dikke hugs voor jou! En komt allemaal goed, voor je het weet, zit je weer achter je bammetjes met worst, pindakaas en hagelslag!!!


  • 06 Oktober 2012 - 11:57

    Jet:

    He Kiki,

    Volgens mij was dat festival vorige week....maar misschien dat er nog iets anders is, maar als ik de sites bekijk, lees ik overal 29 september....

    XXXX

  • 06 Oktober 2012 - 14:05

    Oma Ina:

    Hai Lieve Kiki

    Ik kan me het heel goed voorstellenhet is moeilijk en dat mag je best melden hoor maar ik hoop dat
    je toch tussen alles door geniet .
    De tijd gaat snel moet je maar denken en alles zal goed komen.
    Misschien is het een goed idee om eens hollands tekoken en vinden ze het ook lekker.

    De tuin staat er nog mooi bij .Ik vind het heel fijn om tehoren dat je het altijd leuk vindt om bij me
    tezijn het gebeurd niet veel maarhet komt er zeker weer van hoor voor je het weet sta je weer voor de
    deur .
    Nogmaats geniet van de leuke dingen en zet hem op hoor je kan het en ik ben heel trots op je
    een dikke knuffel van mij xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxOma ina
    Ik denk aan je

  • 06 Oktober 2012 - 14:05

    Oma Ina:

    Hai Lieve Kiki

    Ik kan me het heel goed voorstellenhet is moeilijk en dat mag je best melden hoor maar ik hoop dat
    je toch tussen alles door geniet .
    De tijd gaat snel moet je maar denken en alles zal goed komen.
    Misschien is het een goed idee om eens hollands tekoken en vinden ze het ook lekker.

    De tuin staat er nog mooi bij .Ik vind het heel fijn om tehoren dat je het altijd leuk vindt om bij me
    tezijn het gebeurd niet veel maarhet komt er zeker weer van hoor voor je het weet sta je weer voor de
    deur .
    Nogmaats geniet van de leuke dingen en zet hem op hoor je kan het en ik ben heel trots op je
    een dikke knuffel van mij xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxOma ina
    Ik denk aan je

  • 06 Oktober 2012 - 21:56

    Adere Oma:

    Van Mariétte hoorde ik, dat we weer een verslagje konden lezen; leuk hoor! Gaan jullie morgen ook zalm eten? Hebben al eens eerder gehoord, dat het spectaculair moet zijn om ze stroomopwaarts te zien zwemmen. Geniet van alles wat we hier niet hebben! Onze zalm ligt alleen in de supermarkt en dan nog wel in de diepvries of koelvak. Ik kan me herinneren, dat ik de zalm in Noorwegen heb gezien en daar werd toen door onze gastheer op gevist. Hoe ga je nu eigenlijk naar school? Met welke plaats qua grootte kun je jullie plaats vergelijken? En hoeveel studenten zitten er ongeveer op de school?
    Je ziet; nog heel veel vragen. O, ja,ben je naar die boeingfabriek geweest? Als wij de foto's willen bekijken en ik op een foto klik komt er elke keer een verhaaltje van de douane hoeveel je mee mag nemen en wat alles kost; Hopeloos! Mama stuurde een foto van het kinderbestek/stokjes waar je ook mee hebt leren eten. Ik begrijp eigenlijk niet, dat die chinezen in deze tijd nog zo ingewikked eten, want soep met stokjes lijkt me heel ingewikkeld en daar zou ik altijd een lepel voor gebruiken, maarja wij zijn dan ook geen chinezen. Je moet ook beslist eens naar het aquarium in Seattle gaan. Wij hebben toen zo genoten van die ottertjes(?); ze lagen maar op hun rug met hun handjes op hun buik; kostelijk. Ligt er al sneeuw op mount Rainier? Kun je die overigens zien liggen van jullie plaats uit?
    Ik ga weer eens stoppen; wij wensen je nog een hele fijne tijd en tot de volgende keer maar weer. Groeten ook aan je gastgezin en een dikke zoen van zowel Opa als mij! Liefs. Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 693
Totaal aantal bezoekers 29576

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 Maart 2013

College in Amerika

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: