Lesweek over! - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu Lesweek over! - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu

Lesweek over!

Blijf op de hoogte en volg

29 September 2012 | Verenigde Staten, Auburn

Dag mensen in Nederland!

Vandaag was de laatste lesdag van de week. EINDELIJK WEEKEND!!! Ik heb deze week mijn drama klas laten vallen. Ik had namelijk 20 credits (ik heb er 12 nodig om hier te mogen blijven), en dat was echt teveel voor mij (ik moet eerst nog even wennen aan de manier van lesgeven enzo...). Nu heb ik nog de vakken: Drama, Reading 84, international college experience, Foundation for succes, acceselared read and write. Dat zijn in totaal 15 credits. Ik zal even een korte beschrijving geven over de vakken.

Drama: de eerste les van Drama was verschrikkelijk! We gingen ons voorstellen aan de leraar en hebben eigenlijk niets meer gedaan. De tweede les was heel emotioneel. We moesten in het theater op de grond gaan liggen en luisteren naar de ruimte. Na een tijdje moesten we een plek inbeelden waar je je fijn voelt. Ik zag de varkensstal bij de boer met de kleine biggetjes. Op dat moment begon het huilen... Een paar minuten later moesten we voorstellen dat er iemand de ruimte ik kwam lopen. Dus ik zag een wit licht met een zwarte schim en toen de schim wat dichterbij was zag ik dat het mijn moeder was. Nou, dat was het moment dat ik echt helemaal los ging en flink moest huilen. Na een minuut of 2 moesten we afscheid nemen van de persoon. En daarna moest je zelf de ruimte uit lopen. Dat alles heeft mij wel veranderd. Na die oefening kon ik wat makkelijker ophangen op Skype. Vandaag moesten we bij Drama een oefening doen om met elkaar verbonden te zijn. We moesten een soort levende machine worden. Er begon iemand met een bepaalde beweging en elke keer moest er iemand bij gaan staan die een soortgelijke beweging maakt. Dat ging heel erg goed! De docent had het zelfs nog nooit zo goed gezien voor een eerste keer!

Reading 84: Dit vak moet ik volgen omdat de score op mijn compass test niet hoog genoeg was (compass test is een test die op lezen en schrijven let (schrijven in deze test houdt in dat je een tekst krijgt en daar dan maar mogelijke fouten uit moet halen...)). De docent die ik hier voor heb is een toffe vrouw van een jaar of 60. De manier waarop ze de klas binnenkwam beviel me gelijk al. En toen vertelde ze dat we een boek moeten lezen waarin wat scheldwoorden en seks in voor komen had ze een geweldige reactie: "Als je dat niet wilt lezen ga je maar weg, het gaat over een 16 jarig jongetje en dat is nou eenmaal wat er bij die jongens door het hoofd gaat". WHAWHA! Geweldige vrouw!

International College Experience is een nieuw vak, speciaal voor internationale studenten en verplicht om te volgen... Er worden allemaal dingen verteld die je mij niet had hoeven vertellen (geen plagiaat plegen, ga met vragen naar een docent enz.). Voor sommige Aziaten is dat allemaal nieuw, maar de meeste Europeanen begrijpen dat wel en hebben dat programma niet nodig. Maar moeten het wel volgen.

Foundation for Succes: Dit is een vak speciaal voor internationale studenten onder de 18. Er is elke week een uurtje voor uitgetrokken. Er is dan de mogelijkheid om vragen te stellen over dingen die je niet snapt (niet over de lesstof, maar over omgang met docenten en allemaal van dat soort dingen).

Acceselared Read and write: Omdat ik de compass test niet zo goed gedaan heb moet ik elke dag een uur naar dit vak toe. Er zitten alleen maar Aziaten, en de helft van de klas is amper in het Engels te verstaan. We moeten lezen en schrijven en worden voorbereid op de volgende compass test zodat we daar zo goed mogelijk kunnen presteren.

Morgen ga ik waarschijnlijk met Jill en Mary (Canadees) naar de outlet store met heeeeel veel merken. :).

Mochten jullie nog vragen hebben, zondag zal ik een blogje posten waarin ik vragen beantwoord. Dus nu is de kans voor vragen! :)

  • 30 September 2012 - 21:22

    Oma Ina:


    Hai Kiki

    Wat eengoed verhaal en ik had het zelf ook toen ik dat las over dat je je Moeder zag maar heel goed
    die les en dat heeft je veranderd in welke zin daar ben ik benieuwd na .

    Maar ik heb het met plezier gelezen je red het soms wat moeilijk en dat is heel begrijpelijk
    alle begin is moeilijk maar ik denk leerzaam

    Bedankt voor je verhaal en tot de volgende gr Oma Ina

  • 03 Oktober 2012 - 12:50

    Jan Pieter :

    Hoi Kiki,

    Erg leuk om te lezen wat je allemaal doet op school. Kan me heel goed voorstellen dat je nog moet wennen aan het andere leven in het buitenland. Wees er trotst op dat je het toch allemaal doet. Deze ervaringen neem je jouw hele leven mee. Je zult ook daardoor flexibeler in omgang worden doordat je met verschillende culturen in aanmerking bent gekomen. Wie weet heb je straks nog een mooie kans om ook Azie eens te bezoeken !!!

    Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen in een Amerikaans gezin, wat je zoal met ze doet met hen. Ik weet dat ik heel erg moest wennen dat vrienden zo maar de ijskast indoken en eten of drank pakten. ook als ik zelf bij vrienden kwam, werd altijd eerst verteld waar je drinken en eten kon vinden.

    Zijn er ook andere studenten in de buurt waar je woont ?

    Heel veel succes en erg leuk dat je ons op deze manier op hoogte houdt.

    De van der Meulens


  • 03 Oktober 2012 - 22:16

    Mariette:

    He girl!

    Hoestie nou? Ben benieuwd wat je vandaag allemaal op school uitspookt! Straks is het grootste verkleedfeestje daar! Weet je al wat jij aan trekt? Wel veel snoepjes ophalen hoor langs de huizen :-) Hoe is het gezin? Zijn ze leuk? Leuke kids?

    Vandaag is het hier echt herfst geworden, regenbuien, wind, vloerverwarming aan....en bij jullie? Zal eens op zoek gaan naar een site met de weersvoorspellingen!

    We spreken elkaar weer! Wij gaan hier nu naar bed!

    Dikke kus/big hug!
    Mariette

    (ps droom je al in het Engels? Ging bij mij heel snel toen ik in Parijs was (Frans dromen dan, hi, hi) en ook het denken in de andere taal, bij jou ook? XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 29571

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 Maart 2013

College in Amerika

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: