Eerste lesdag - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu Eerste lesdag - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu

Eerste lesdag

Blijf op de hoogte en volg

25 September 2012 | Verenigde Staten, Auburn

Hallo lieve mensen,

Vandaag was de eerste echte schooldag. Het begon al goed: ik had mijn agenda verkeerd overgenomen en was om 9.00 uur op school ipv 11.00 uur. Als eerste les had ik Drama. Daar kreeg ik te horen dat we niet alleen in het lokaal aan het werk moeten maar ook soms dingen met andere leerlingen buiten het lokaal moeten oefenen. Dat kan soms een probleem zijn als je medestudent ver weg woont en een compleet ander rooster heeft. Hopen dat dat goed komt.
Daarna had ik accelerated reading/writing. Dat vak moet ik volgen omdat mijn lezen of schrijven niet hoog genoeg is om academische klassen te volgen. Het is jammer dat ik dit vak moet volgen omdat het geen "credit" (studiepunt) oplevert en het dus eigenlijk extra uren les is. In die les ben ik de enige die niet aziatisch is, en de andere mensen hebben behalve moeite met lezen/schrijven ook nog problemen met spreken, dus contact zoeken met sommige mensen is heel lastig.
Als laatste had ik "Student College Experience" dat is een vak speciaal voor de buitenlandse studenten om gewend te raken aan de Amerikaanse manier van lesgeven (hoe ga je om met de leraren, wat wordt er van jou verwacht qua huiswerk, voorbereiding en inleveren van opdrachten ed.). Het is niet een heel boeiend vak, maar we kunnen er in 10 weken vanaf zijn...
De afgelopen 2 weken heb ik te veel namen gehoord. Er zijn heel wat mensen die naar mij toe komen met de mededeling "Jij was Kiki toch?!" en dan is het soms heel moeilijk om te zeggen, ja, dat ben ik en hoe heet jij ook alweer. Er zijn hier heel veel aziaten en het is soms heel moeilijk om ze uit elkaar te houden. (dat zeggen ze serieus ook over Europeanen, toen ik tegen een Koreaans meisje zei dat Europeanen verschillende haarkleuren en oogkleuren hebben was dat haar nog niet eens opgevallen!! ).
Ik ben heel benieuwd hoe de rest van de week wordt, ik hoop dat het beter gaat worden.

  • 25 September 2012 - 07:30

    Roxane:

    Haha, ja, die Aziaten ook altijd xD
    Maar hoe gaat hetverder, is je contact met de Amerikanen een beetje goed? :P

  • 25 September 2012 - 13:19

    Jet:

    He Kiki!
    Leuk om dit te lezen, want op FB staat nog niet zo veel! Eet je nog steeds zulke lekkere Chinese gerechten? Ben je daar als enige in huis of zijn er meer studenten? Hoe laat moet je nu met de bus naar college?
    Geniet lekker en maak er geen drama van :-) straks ga je nog voor de kleinkunst academie!
    Dikke kus van ons hier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 29602

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 Maart 2013

College in Amerika

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: