Nieuw Kwartaal - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu Nieuw Kwartaal - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu

Nieuw Kwartaal

Blijf op de hoogte en volg

04 April 2014 | Verenigde Staten, Auburn

Dag allemaal,

Mijn laatste update was van het begin van afgelopen kwartaal. Nu begin ik in een nieuw kwartaal. Afgelopen kwartaal was ongelofelijk druk. Ik heb voor het eerst meerdere malen tot een uur of 3 aan mijn huiswerk gezeten. Mijn Engels klas was toch wat lastiger dan gedacht en mijn gemiddelde was aan het einde van het kwartaal een 82%. In mijn wiskunde klas had ik overdreven veel huiswerk en doordat ik een opdracht niet goed had gedaan (8/10 punten) was mijn gemiddelde door die opdracht van een 94% naar een 91% gedaald, wat betekend dat ik een 3.6 had in plaats van de 4.0 die ik wilde halen. Sociologie was lastig, maar heel interessant. Ik heb enorm veel geleerd maar het vak ook maar met een 82% afgesloten.
Een van de tofste, maar ook meest stressvolle dingen die ik afgelopen kwartaal heb gedaan is de Harvard National Model United Nations Conference. Met een groep van 6 studenten en 1 advisor zijn we naar Boston gevlogen en hebben daar gediscussieerd over wereld problemen op de manier dat het gebeurt in de United Nations. Wij moesten Montenegro vertegenwoordigen, een Europees land dat pas een aantal jaar bestaat. Het was dus heel lastig om informatie te verzamelen. De conference zelf was echt heel groot. Er waren een heleboel studenten van over de hele wereld van top universiteiten. De dagen waren lang en we hadden weinig tijd om Boston zelf te zien. Wat ik van Boston gezien heb (Harvard, een aantal plekken van de binnenstad etc.) was zeer positief. De sfeer in de stad is zeer prettig. Boston is bekend als rijke hoog opgeleide stad. Een aantal kenmerken hiervan was de manier waarop mensen gekleed waren, ik heb diverse mensen in pakken langs zien lopen, iets dat je niet in Seattle zult zien. Een ander kenmerk was de architectuur. Het is een oude stad met bakstenen huizen (ja, dat vind ik echt geweldig omdat dat nauwelijks in dit gebied is). Alles zag er netjes verzorgd uit. Ik heb veel van de Conference geleerd en nu snap ik veel beter hoe de United Nations werken.
Niet alleen de hoeveelheid huiswerk en de Model UN maakte afgelopen kwartaal erg druk, er waren ook 2 drama's in 2 weken in IP office, het kantoor waar ik werk. Alle medewerkers waren enorm aangeslagen en alle emoties waren soms heel lastig om mee om te gaan. Gelukkig zijn de mensen in IP office super behulpzaam en niet alleen ik, maar ik denk de meeste mensen hebben veel persoonlijke steun gekregen van de mensen die daar werken.
Afgelopen kwartaal ben ik veel bij Lansing, mijn baas, thuis geweest. Ik noem haar ook wel mijn "Amerikaanse moeder" en ik ben haar "Nederlandse dochter." Op dit moment zit zijn voor een marketing trip in IJsland, daarna Nederland en de UK. Aan haar heb ik veel steun in situaties dat ik even helemaal vastloop. Ik heb daar een aantal keer gekookt en ze houden heel erg van mijn appeltaart.
Dit kwartaal heb ik 16 credits. Dit betekend dat ik gemiddeld 16 uur per week op school zit en daarnaast 2 uur per credit zou moeten werken voor huiswerk. De vakken die ik neem zijn:
Wiskunde, het vervolglevel van de wiskunde die ik vorig kwartaal nam. Mijn goal voor deze klas is mijn huiswerk voor het hele kwartaal in de eerste week af hebben. Ik ben al aardig ver met dat en heb maar 1 som gehad waar ik even niet uit kwam, hopen op een hoog cijfer dus.
Yoga, lijkt me wel goed om een keer te proberen en makkelijk om mijn gemiddelde cijfer omhoog te halen.
Nutrition, voedingsleer, het is een hybrid klas wat betekend dat ik een groot deel online doe en soms klas heb. Het word dus veel zelfstudie. Nu ik steeds serieuzer wordt hoop ik dat ik door de stof heen kan komen, maar het gaat flink wat discipline kosten.
Public speaking, in deze klas ga ik leren om speeches te geven voor een publiek met meer dan 10 mensen. Ik heb eigenlijk best wel zin in deze klas (wie had dat vorig jaar ooit gedacht!). Volgens mij is dit iets waar ik in mijn hele leven flink wat profijt van ga hebben.
Binnenkort wil ik mijn major officieel gaan veranderen van biologie naar "international business" zodat ik eindelijk helemaal trots kan zeggen dat dit mijn major is.
Ik heb trouwens dit kwartaal een aantal promoties gemaakt. Ik ben van de "vice president of the European club" gepromoveerd naar de President van de club. We gaan volgend kwartaal maar liefst 3 evenementen organiseren! Ook heb ik een soort van promotie gemaakt in mijn baan. Dit betekend niet dat ik meer ga verdienen maar ik krijg meer verantwoordelijkheden. Ik wordt door mijn baas Mike getraind op marketing, omdat hij vind dat ik een goede marketing instelling heb door de behoeftes van mensen in te schatten en proberen aan die behoeftes te voldoen. Hij noemt mij nu de "intern Marketer" klinkt niet verkeerd toch?
Ik ben er vrijwel uit wat ik volgend jaar wil gaan studeren (najaar 2015). Ik wil me inschrijven voor "Business, Language and Culture" aan de "Copenhagen Business School." Ik was aan het zoeken naar internationale marketing studies, maar de meeste studies die iets te doen hebben met marketing EN internationaal zijn master studies. Dus eerst mijn bachelors halen. Op die studie is 36% van de studenten internationaal. Een aantal van de vakken die ik daar ga volgen kan ik ook hier nemen. Dus de aankomende 2 kwartalen ga ik die vakken nemen om een voorsprong te hebben op mijn studie daar. In het 3e jaar kan ik een half jaar tot een jaar in het buitenland gaan studeren, iets waar ik nu al heel erg naar uitkijk. Na 2 jaar studeren in een land begint het bij mij namelijk wel te kriebelen om in een ander land te gaan wonen.
Wow, echt een heel verhaal en ik heb echt nog maar een heel klein beetje laten weten over hoe het nu is. Nouja, mocht je meer willen weten, reageer maar en dan hoop ik dat ik snel terug kan schrijven.
Liefs Kiki

  • 04 April 2014 - 17:43

    Oma Van Essen:

    Hallo Kiki

    wat een lang reisverslag ik heb het een paar keer gelezen en ik vind het fijn weer een
    paar foto"s van je tezien .

    Ik zal een mail naar je sturen ik heb een paar vragen maar dat lees je dan wel .
    Nogmaals bedankt voor je verslag

    Liefs Oma van Essen

Tags: Green River

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 3734
Totaal aantal bezoekers 29549

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 Maart 2013

College in Amerika

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: