Heel veel veranderd - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu Heel veel veranderd - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van kikivanessen - WaarBenJij.nu

Heel veel veranderd

Blijf op de hoogte en volg

30 November 2013 | Verenigde Staten, Auburn

Dag allemaal!
Ik krijg van mama vaak te horen dat er nog steeds mensen zijn die naar mij vragen. :) Ik zal daarom nog maar eens een update geven over hoe het met mij gaat en wat er ongeveer is gebeurt de laatste tijd.

Sinds school weer is begonnen ben ik ontzettend druk met huiswerk en normaal werk. Ik heb 3 klasssen en 12 credits. Dit wil zeggen dat ik 12 uur per week op school moet zitten en buiten school om nog ongeveer 2 uur per lesuur aan huiswerk te besteden heb. Ik volg biologie, sociologie en technologie. Biologie is heel lastig en ik heb daar ook heel veel huiswerk voor. Ik ben niet de voorgeschreven 2 uur per les bezig met huiswerk, maar op zn minst 3 uur per lesuur. Sociologie is heel interessant en dus ga ik een vervolgvak voor sociologie doen. Technologie is een online vak dat echt super makkelijk is, en ik heb al genoeg punten gehaald om te slagen.
Ik heb maarliefst 2 baantjes om mijn huur te kunnen betalen. Ik werk 16 uur per week, 6 uur als een "peer mentor" en 10 uur als een "International Student Marketing Assistant. Ik vind beide baantjes echt super tof. Als peer mentor help ik eerste kwartaal studenten met het overleven van het eerste kwartaal door met ze te praten over hoe het met ze gaat enzo. Marketing assistent is heel interessant. Hiervoor schrijf ik veel blogs en ben ik met heel wat andere dingen bezig. Ik heb voor die 2 baantjes maar liefst 4 supervisors, of bazen. Ik ben echt super blij met elk van mijn bazen. Ik ga binnenkort bij een van mijn bazen op bezoek, dus daar heb ik heel veel zin in.
Sinds kort ben ik ook de vice-president van de European club. We zijn bezig met het organiseren van evenementen. Een van de dingen die ik een soort van uit naam van de European club doe is het opstarten van een "language and culture lab". We hebben al zoiets op school voor wiskunde, engels en overige vakken, maar ik wil graag meer talen aanbieden en een speciale plek hebben voor dit. Er zijn heel veel mensen heel positief over dit idee.
Ik ben ook als een van de 7-8 mensen geselecteerd om mijn school te vertegenwoordigen op de Harvard Model United Nation Conference in Boston. Dat wordt echt super tof!
Vandaag was ik vrijwilliger in een bejaardentehuis hier in Auburn. Toen een aantal oudere dames vroegen waar ik vandaan kwam vertelden ze me dat er 2 dames uit Nederland kwamen. Ik heb die dames ontmoet en ze waren echt super lief. Hopelijk kan ik er in de Kerstvakantie een keertje naartoe.
Ik ga lekker slapen. Tot een volgende blog maar weer!

  • 30 November 2013 - 09:54

    Oma Van Essen:

    Lieve Kiki

    Bedankt weer voor je verslag weer heel leuk om telezen het is druk maar wat doe je
    een ervaring op ik lees het zeker nog wat keren ik stuur je een mailtje dat weet je
    Een dikke knuffel Oma

    Ps ik ben trots op je !!!!!!!!!!

  • 04 December 2013 - 22:39

    Pap:

    Hoi Kiek,

    Weer een leuk stukje. Ik spreek je vaak, maar ook hiervan geniet ik.

    Liefs,

    Pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 29546

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 Maart 2013

College in Amerika

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: